Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- ERTMS/ETCS og behovsstandsning
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Citat fra: RasmusD Dato 16/05-23, 10:36
Citat fra: esni Dato 16/05-23, 07:43Er der ikke noget om at HVIS man i den situation kan se at mindst et vejsignal virker, eller mindst en bom er nede, så kan standsningen udelades?

Nej, man skal altid standse. Hvis overkørslen slet ikke er aktiveret, kan lokomotivføreren kravle ned og forsøge at starte den manuelt fra et lille skab. Hvis den er delvist aktiveret (den situation, du beskriver - bomme delvist nede etc) skal man ikke forsøge at aktivere den, men bare fortsætte til næste punkt i nødprocedure, altså langsomt køre over mens man tyfonerer.

Hvis der er teknisk personale til stede, der standser trafikken med håndsignaler, kan man undlade at bruge tyfonen.

Men man standser *altid* foran en overkørsel, der ikke er sikret.



TAK
Så er den ged vist helt glatbarberet

Eskild

ERTMS/ETCS og behovsstandsning
Af Dänischer_Teufel. 25/05-23, 18:07.
Seneste redigering: 25/05-23, 18:09 af Dänischer_Teufel
Godaften

Vedhæftede er fra TKV, punktet "Symbol X" giver svaret.

Privatbanen har egne regler

Vh Claus

Gå op Sider: 1 2 [3]

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak