Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Arriva AR 3069 passerer bro over Storåen i Holstebro
Gå ned Sider:[1] 2
Mit, for tiden, yndlings motiv  ;D
Heldigvis ligger det jo tæt på hjemmet, så der er rig mulighed for at udforske fotostedet.
Jeg har pixelleret smørerierne på togsættet, men ladet dem være dem som er på broen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Citat fra: T. Rithmester Dato 20/05-23, 20:02Jeg har pixelleret smørerierne på togsættet, men ladet dem være dem som er på broen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Hvad menes med det?

Citat fra: Stennicke Dato 20/05-23, 21:03Hvad menes med det?


Graffitien på toget er blevet "censureret" for at undgå at give "kunstneren" eksponering, men graffitien på broen har ikke fået samme behandling.

For øvrigt et ganske pænt billede. God timing og en finurlig symmetri.

Citat fra: Stennicke Dato 20/05-23, 21:03
Citat fra: T. Rithmester Dato 20/05-23, 20:02Jeg har pixelleret smørerierne på togsættet, men ladet dem være dem som er på broen.


Hvad menes med det?


Som anho så ganske rigtigt skriver, så har jeg valgt at pixellere graffitien på togsættet, men ikke dem på broen.
Tænker at dem som laver graffiti på togsæt, nok er mere interesseret i eksponering af deres "krimkrams" end de andre.

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Citat fra: T. Rithmester Dato 20/05-23, 20:02Mit, for tiden, yndlings motiv  ;D
Heldigvis ligger det jo tæt på hjemmet, så der er rig mulighed for at udforske fotostedet.
Jeg har pixelleret smørerierne på togsættet, men ladet dem være dem som er på broen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Har du haft dine waders på  ;D  ;D

Citat fra: T. Rithmester Dato 20/05-23, 21:57
Citat fra: Stennicke Dato 20/05-23, 21:03
Citat fra: T. Rithmester Dato 20/05-23, 20:02Jeg har pixelleret smørerierne på togsættet, men ladet dem være dem som er på broen.


Hvad menes med det?


Som anho så ganske rigtigt skriver, så har jeg valgt at pixellere graffitien på togsættet, men ikke dem på broen.
Tænker at dem som laver graffiti på togsæt, nok er mere interesseret i eksponering af deres "krimkrams" end de andre.

Okay, nu forstår jeg.
Og lækkert billede iøvrigt

Citat fra: ivar Dato 20/05-23, 23:40
Citat fra: T. Rithmester Dato 20/05-23, 20:02Mit, for tiden, yndlings motiv  ;D
Heldigvis ligger det jo tæt på hjemmet, så der er rig mulighed for at udforske fotostedet.
Jeg har pixelleret smørerierne på togsættet, men ladet dem være dem som er på broen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Har du haft dine waders på  ;D  ;D

 ;D  ;D Nej, der ligger en lille fodgængerbro næsten lige ved siden af  ;) https://map.krak.dk/m/qDATi

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Arriva AR 3069 passerer bro over Storåen i Holstebro
Af eyolf, Slemmestad, Norge. 23/05-23, 10:00.
Enig i at vi ikke bør promotere denslags smøreri.

Jeg er f.ø. imponert over hvordan du har klart å skyte bidet så presist, symetrisk på broen. Utrolig stilig gjort!

Citat fra: eyolf Dato 23/05-23, 10:00Enig i at vi ikke bør promotere denslags smøreri.

Jeg er f.ø. imponert over hvordan du har klart å skyte bidet så presist, symetrisk på broen. Utrolig stilig gjort!

Det er vel "bare", et kamera med 'Continous shooting', der tager tilpas mange billeder i sekundet, trykke udløseren ned i "god" tid, og holde den nede til toget er passeret (midten).

Derefter vælge det bedste blandt disse fotos.

Ikke at forklejne processen, for det er lykkedes godt med det viste foto (hvis det er som jeg gætter).

Hvis ikke, så er det et spørgsmål om at kende sit kamera, og have fornemmelsen i fingeren for, hvor lang tid der går fra beslutning til eksponering.

Citat fra: thomastog Dato 23/05-23, 10:21
Citat fra: eyolf Dato 23/05-23, 10:00Enig i at vi ikke bør promotere denslags smøreri.

Jeg er f.ø. imponert over hvordan du har klart å skyte bidet så presist, symetrisk på broen. Utrolig stilig gjort!

Det er vel "bare", et kamera med 'Continous shooting', der tager tilpas mange billeder i sekundet, trykke udløseren ned i "god" tid, og holde den nede til toget er passeret (midten).

Derefter vælge det bedste blandt disse fotos.

Ikke at forklejne processen, for det er lykkedes godt med det viste foto (hvis det er som jeg gætter).

Hvis ikke, så er det et spørgsmål om at kende sit kamera, og have fornemmelsen i fingeren for, hvor lang tid der går fra beslutning til eksponering.

Du er spot on :)

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Citat fra: eyolf Dato 23/05-23, 10:00Enig i at vi ikke bør promotere denslags smøreri.

Jeg er f.ø. imponert over hvordan du har klart å skyte bidet så presist, symetrisk på broen. Utrolig stilig gjort!

Som thomastog skriver, så er der brugt serie skydning, og så en grad af held :)

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Arriva AR 3069 passerer bro over Storåen i Holstebro
Af Krabsen. 23/05-23, 10:46.
Seneste redigering: 23/05-23, 10:50 af Krabsen
Citat fra: T. Rithmester Dato 20/05-23, 20:02Jeg har pixelleret smørerierne på togsættet, men ladet dem være dem som er på broen.


En alternativ måde at fjerne graffitien på:   :P
(som samtidig viser hvor præcist billedet er taget, cadeau!! )
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Citat fra: Krabsen Dato 23/05-23, 10:46
Citat fra: T. Rithmester Dato 20/05-23, 20:02Jeg har pixelleret smørerierne på togsættet, men ladet dem være dem som er på broen.


En alternativ måde at fjerne graffitien på:   :P
(som samtidig viser hvor præcist billedet er taget, cadeau!! )
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Lækkert :)
Jeg har også selv forsøgt at udfolde mine begrænsede evner udi retouchering  ;D


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.



Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Citat fra: T. Rithmester Dato 23/05-23, 16:46Jeg har også selv forsøgt at udfolde mine begrænsede evner udi retouchering  ;D


Jeg tog et screen dump, klippede nøjagtigt på midten, spejlvendte det og vupti. 

Virker naturligvis kun så overbevisende, fordi fotografen har haft sit waterpas på plads   8)

Citat fra: Krabsen Dato 23/05-23, 17:01
Citat fra: T. Rithmester Dato 23/05-23, 16:46Jeg har også selv forsøgt at udfolde mine begrænsede evner udi retouchering  ;D


Jeg tog et screen dump, klippede nøjagtigt på midten, spejlvendte det og vupti.

Virker naturligvis kun så overbevisende, fordi fotografen har haft sit waterpas på plads   8)

Doh!!
Det ser jeg først nu  ;D  ;D

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Gå op Sider:[1] 2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak