Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- NødBremseOverstropning (NBO)
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Basse Dato 24/05-23, 19:51
Citat fra: thomastog Dato 24/05-23, 17:51
Citat fra: Basse Dato 24/05-23, 14:57..

Der er en knap til formålet ved betjeningsknapperne til passagernødbremsen, i førerrummet.

Hvilke betjeningsknapper, hvad mener du de sidder sammen med ? Er det før eller efter trin 5/7 tasten ?

Genkender du spørgsmålet "Kan man elektrisk ophæve bremsetrin 8 ?" ?

Din eneste mulighed er, at få sluttet sikkerhedskredsen igen. Indrømmet der er muligheden for at bugsere toget væk, men så er toget tømt/evakueret længe inden, så det er mere en teoretisk mulighed.

Er der trukket i passager-nødbremsen, skal den tilbagestille, for at slutte sikkerhedskredsen igen.

På venstre driftpanel i førerrummet sidder betjeningsknapperne for passagernødbremsen. En af de knapper er en nødløseknap, som ophæver passagernødbremsningen, så længe knappen er trykket ind. Så har man mulighed for at overstroppe nødbremsen og fremføre toget. Det må betegnes som en overstropning af nødbremsen. Derfor er tilbagestillingen ikke den eneste mulighed man har.

Og ja jeg kender godt problematikken med elektrisk at løse bremsetrin 8.

Passagernødbremsen bryder sikkerhedskredsen, og det giver bremsetrin 8.

Og du fortæller at der er en tast, så man elektrisk kan løse denne bremsning; samtidig med at du erkender at man ikke elektrisk kan løse bremse-trin 8 ?

Hvornår er den funktionalitet bygget ind, det må være meget for nyligt ?

Citat fra: thomastog Dato 24/05-23, 21:21
Citat fra: Basse Dato 24/05-23, 19:51
Citat fra: thomastog Dato 24/05-23, 17:51
Citat fra: Basse Dato 24/05-23, 14:57..

Der er en knap til formålet ved betjeningsknapperne til passagernødbremsen, i førerrummet.

Hvilke betjeningsknapper, hvad mener du de sidder sammen med ? Er det før eller efter trin 5/7 tasten ?

Genkender du spørgsmålet "Kan man elektrisk ophæve bremsetrin 8 ?" ?

Din eneste mulighed er, at få sluttet sikkerhedskredsen igen. Indrømmet der er muligheden for at bugsere toget væk, men så er toget tømt/evakueret længe inden, så det er mere en teoretisk mulighed.

Er der trukket i passager-nødbremsen, skal den tilbagestille, for at slutte sikkerhedskredsen igen.

På venstre driftpanel i førerrummet sidder betjeningsknapperne for passagernødbremsen. En af de knapper er en nødløseknap, som ophæver passagernødbremsningen, så længe knappen er trykket ind. Så har man mulighed for at overstroppe nødbremsen og fremføre toget. Det må betegnes som en overstropning af nødbremsen. Derfor er tilbagestillingen ikke den eneste mulighed man har.

Og ja jeg kender godt problematikken med elektrisk at løse bremsetrin 8.

Passagernødbremsen bryder sikkerhedskredsen, og det giver bremsetrin 8.

Og du fortæller at der er en tast, så man elektrisk kan løse denne bremsning; samtidig med at du erkender at man ikke elektrisk kan løse bremse-trin 8 ?

Hvornår er den funktionalitet bygget ind, det må være meget for nyligt ?

Man kan sige, at der ikke er en permanent løsning på elektrisk fjernelse af bremsetrin 8.
Men knappen løser den midlertidigt, så man kan flytte toget uden at bortkoble talestedet i mellem førerrum og der hvor nødbremsen er trukket.
Så vidt jeg ved, så er toget født med knappen. Den har i hvertfald været der i de 2 årtier, hvor jeg har haft med S-togene at gøre.

I min tid på Helgoland, blev vi en kollega og mig bedt om at afprøve NBO på bn Materiellet, vi fik en stamme af gangen der havde fået det installeret.
Og det virkede perfekt.
Med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: tgsen Dato 24/05-23, 13:18
Citat fra: Theis Andersen Dato 24/05-23, 12:45
Citat fra: tgsen Dato 24/05-23, 12:31
Citat fra: Krabsen Dato 24/05-23, 12:05
Citat fra: esni Dato 24/05-23, 11:45At trykluften fiser ud er vist ikke en helt god beskrivelse - jeg ville sige at den bragede ud eller noget i den retning....

Hvorfor kommer man til at tænke på brunkål..?
(duk og væk - mod vinden  :o  )
Jeg tror du tænker på de store brunkålslejer i Østtyskland, som leverede brunkål til damplokomotiverne i DR.
KÅL???
Ja, men karamelliseret. Opkaldt efter den daværende forbundskansler.
Jeg har nu bare aldrig set et damplokomotiv kører på kål. det må være nogle meget specielle damplokomotiver de havde i ØstTyskland.


Det er en vild tråd det her. Og vi mangler stadig svar omkring den norske motorvogn...

Citat fra: Krabsen Dato 24/05-23, 12:05
Citat fra: esni Dato 24/05-23, 11:45At trykluften fiser ud er vist ikke en helt god beskrivelse - jeg ville sige at den bragede ud eller noget i den retning....
Hvorfor kommer man til at tænke på brunkål..?
(duk og væk - mod vinden  :o  )

Diverse kålede kommentarer tyder på, at mange ikke har det store kendskab til brunkål - og den påvirkning denne ret kan have på peristaltikken.  ;)
(hvilket var baggrunden for min kommentar) 
mvh

Citat fra: Krabsen Dato 29/05-23, 09:32
Citat fra: Krabsen Dato 24/05-23, 12:05
Citat fra: esni Dato 24/05-23, 11:45At trykluften fiser ud er vist ikke en helt god beskrivelse - jeg ville sige at den bragede ud eller noget i den retning....
Hvorfor kommer man til at tænke på brunkål..?
(duk og væk - mod vinden  :o  )

Diverse kålede kommentarer tyder på, at mange ikke har det store kendskab til brunkål - og den påvirkning denne ret kan have på peristaltikken.  ;)
(hvilket var baggrunden for min kommentar)
mvh

Jeg ved godt at Kål får endetarmsåbningen til at synge. det var bare en der skrev at Østtyske damplokomotiver kørte på brunkål og ikke brunkul. :)


Citat fra: Theis Andersen Dato 29/05-23, 20:48Jeg ved godt at Kål får endetarmsåbningen til at synge. det var bare en der skrev at Østtyske damplokomotiver kørte på brunkål og ikke brunkul. :)

Måske fordi brændværdien - og lugten - er sammenlignelig  :P

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak