Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- DB køre de forsat til Rønland med vogne og henter gods
Og hvordan ser fremtiden ud med det nye ERTMS-signalsystem fra Skjern - Holstebro kan de forsat køre de godstog til Rønland og henover denne sommer , har hørt mange som har udtalt sig men nogle siger det ene andre noget andet , så mit spørgsmål er forsætter det fremover ..

Der vil stadig køre godstog til Herning/Rønland. På strækninger med ERTMS vil vognene blive trukket af Nordjyske Jernbaners Z70, som har ETCS. Se også denne tråd: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,1131.0.html.

Hilsen Mikkel

De sidste har den været i Herning den lille blå,  i går tirsdag var der så ikke noget tog til Rønland ? og hvad med i næste uge ?

Citat fra: HTJ Dato 24/05-23, 19:50De sidste har den været i Herning den lille blå,  i går tirsdag var der så ikke noget tog til Rønland ? og hvad med i næste uge ?

De kan først køre efter udrulning på hele strækningen og den er afsluttet i uge 24. Så fra uge 25 kører den.

Og her er det billedlige bevis på at DB Cargo stadig kører til Herning: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7069239166688980992 (kan ses uden LinkedIn-profil).

Billede fra ovennævnte indlæg:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Hilsen Mikkel

Er det den lille Z70, der trækker hele vejen i ERTMS-land? Det bliver vel en langsom tur alligevel?

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato 31/05-23, 09:19Er det den lille Z70, der trækker hele vejen i ERTMS-land? Det bliver vel en langsom tur alligevel?
Det virker som om den enten kører selv eller med én MZ, bekræftet af hhv. nedenstående billede fra Rønland tidligere på ugen, og det andet billede fra Herning fra 30/5. Det har nok noget med belastningen at gøre.

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:share:7074623899031724032
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Hilsen Mikkel

Det ser ud til at Z70 onsdag aften/nat desværre var involveret i en personpåkørsel lige nord for Lem: https://presse-fotos.dk/post/personpaakoersel-ved-lem . Man kan tydeligt se profilen af Z70 og nogle få tankvogne bagved. Normalt er det jo ikke noget der skrives om her på forummet, men nu havde vi lige fat i Z70 og de nyligt genoptagne ture til Herning/Rønland.

Hilsen Mikkel

Der der ikke komet en ny køreplan for toget ? har hørt der skulle komme en og hvor kan man se den ?

Citat fra: HTJ Dato 22/06-23, 13:44Der der ikke komet en ny køreplan for toget ? har hørt der skulle komme en og hvor kan man se den ?

Den kører fra Rønland om tirsdagen. På sigt skal den køre to gange om ugen men pga sommer og bemanding kun en enkelt gang indtil videre.
Maskinen kører Herning om onsdagen og så tilbage til Lemvig igen bagefter

Har du nogle tider i Lemvig om tirsdagen og senere på ugen

??

Jeg kan supplere med lidt tider på den anden rute NJJ Z70 740 kører for DB Cargo.

Det er turen mellem Herning og Esbjerg - jeg fulgte toget onsdag 19/7.

Returgodset/vognene køres fra Herning til Esbjerg med Z70 740.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her ses et billede af Z70 740 med de 3 vogne der skulle til Fredericia.

Toget kørte fra Herning ca 13:24
Klokken ca 13:55 passerede den Skjern å lige før Skjern.
I Skjern skal der laves omløb inden toget fortsætter mod Esbjerg.
Klokken ca 15:47 var toget nået til nord for Gårde.
Der er ca ankomst til Esbjerg kl 16:23

I Esbjerg holder DB Cargo med godstoget fra Fredericia, som skal videre til Herning. Så udveksles vognene, så returgodset går med det andet tog retur til Fredericia og Z70 740 kører retur mod Herning med det nye gods.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her ses Z70 740 i gang med omløb, mens TME 1524 gør klar til at køre retur til Fredericia med de 3 vogne fra Herning. 

Hvornår der køres fra Esbjerg mod Fredericia og Herning kan jeg ikke hjælpe med, da jeg kørte fra Esbjerg før de kørte.

Men jeg fik lidt video af turen mellem Herning og Esbjerg, den kan ses HER.

I uge 32 håber jeg på en tur til Rønland og fange Z70 740 køre gods til og fra FMC, hvis vejret tillader det - så skal jeg nok vende tilbage med flere tider.

Med venlig hilsen

Lasse Duusgaard

Ser frem til at se tider i uge 32 fra Vemb -FMC og retur

Her kommer en oversigt over tiderne for godstoget til FMC i Rønland

G 158003 Lemvig 10:05 – Rønland 10:20 (ti, to)

G 158004 Rønland 11:50 – Lemvig 12:10/13:02 – Vemb 13:34 (ti, to)

G 158029 Vemb 13:35 – Esbjerg 16:23 (ti, to)

G 158128 Esbjerg 17:53 – Vemb 20:20 (ti, to)

G 158005 Vemb 20:21 – Lemvig 20:59/21:25 – Rønland 21:45 (ti, to)

G 158006 Rønland 22:15 – Lemvig 22:35 (ti, to)

Godstoget fra og til Fredericia med vogne til og fra FMC køre således.

G 97628 Fredericia 12:50 – Esbjerg 13:55 (ti, to)

G 8029 Esbjerg 17:47 – Fredericia 19:42 (ti, on, to)

Mvh Kasper



Gå op Sider:[1]

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak