Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- DB køre de forsat til Rønland med vogne og henter gods
Og hvordan ser fremtiden ud med det nye ERTMS-signalsystem fra Skjern - Holstebro kan de forsat køre de godstog til Rønland og henover denne sommer , har hørt mange som har udtalt sig men nogle siger det ene andre noget andet , så mit spørgsmål er forsætter det fremover ..

Det ser ud til, at DB forsøger at køre med et ETCS-lokomotiv foran hele toget. Det er så det bette Z70 fra NJ. Det ser lidt sjovt ud, og jeg har svært ved at forestille mig det tog trække særligt meget op gennem grejsdalen.

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

DB køre de forsat til Rønland med vogne og henter gods
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 24/05-23, 22:08.
Seneste redigering: 24/05-23, 22:11 af Per Holm
NJJ Z70 740s vigtigste bidrag er vel i givet fald at tømme bremseledningen og dermed standse en TME eller to.

Ifølge NRFABs hjemmeside bliver det pt. først fra august der kan udlejes TME med ETCS.

https://www.nordicrefinance.se/vara-lok/

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Ja, og det er jo så der, jeg bliver i tvivl. For både i SR og OR-F står der, at hele toget (og dets trækkende enheder) skal kunne betjenes fra forreste førerrum i køreretningen. Men Z70 kan vel ikke fjernstyre GM-lokomotiver?

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Køre DB i Næste uge til Rønland ? hvis bliver det over Esbjerg eller Herning ?

Gå op Sider:[1]
Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak