Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- EB til Vordingborg
Gå ned Sider: 1 2 [3]
EB til Vordingborg
Af Togiudlandet. 6/06-23, 17:26.
CitatFilen hedder "K24 Præsentation intern brug".

Ok, hos mig er det blot en billedfil ved navn "IMG_0007.jpg" 😊

Eller tænker I på teksten i billedet "K24 Præsentation inte....pdf"? Som lige så godt kunne stå for internet.

Det er bare for at få opklaret, om man rent faktisk kan se det her på forum, at det er en intern præsentation, eller om nogen bare ved det, fordi de kan se hele præsentationen i DSBs interne systemer - inklusiv filnavnet. Så kan vi ikke-jernbane-ansatte måske bedre følge med i slagsmålet 😉

EB til Vordingborg
Af Togiudlandet. 6/06-23, 17:29.
CitatDet er insiderviden. Det fremgår ikke af det viste.  8)
Der er ikke noget der viser at billedet er fortroligt eller til internt brug.

Super, tak 😊

EB til Vordingborg
Af andersj, Aalborg. 6/06-23, 17:59.
Citat fra: LM94 Dato  6/06-23, 15:58
Citat fra: sil1207 Dato  6/06-23, 12:44Suuuper.

Vi brokker os over at andre ikke ved hvad de snakker om, og når dokumentationen bliver fremlagt, og man så fremstår som den som har taget fejl gennem hele tråden, så må man krybe til at kritisere andre for at bevise man tog fejl. For så kan man jo ikke være den der har ret!

Hvad nu hvis han har fået lov til at dele et forholdsvist harmløst slide fra en præsentation? Undskyld mit sprog, men hold kæft hvor synes jeg egentligt det tager en virkelig ynkelig drejning. Mere end hele diskussionen var i forvejen.

Når det så er sagt, ja så er det modigt at lække interne top klassificerede oplysninger fra en statsejet virksomhed, som i øvrigt tydeligvis er hemmelighedsstemplet. Men nu er oplysningerne ude, så mon ikke Ekstra Bladet udgiver en breaking-news historie meget snart.

Men tak fordi du gjorde det, for ellers havde offentligheden jo aldrig nogensinde kommet til at vide noget om de ovennævnte oplysninger.

-_-

Nu kender jeg nogle stykker, som har fået ørene i maskineriet, fordi de delte noget som kun måtte deles internt i koncernen. Hvorfor er ganske simpelt. Planen er ikke endeligt før den er godkendt af BDK's planlægningsafdeling og derfor er det indtil videre kun ønsker om den type drift som er sendt ud, inde i DSB, så de forskellige klargøringsdepoter og LKF/TGF depoter kan fortælle noget omkring planer og visioner for driften. Hvis DSB skulle offentligt ud med deres idéer til driften, så ville du opleve mange ændringer i løbet af sådan et år - nok til at folk ville blive forvirret og irriteret til sidst, og nok have tanken/holdningen á la "bare de selv har styr på det" eller "tænk at de ikke selv har styr på det".

Vi er lidt ovre i en gråzone når det er til "nørdbrug" og ikke direkte overfor kunderne. Forstået på den måde at det nok ikke kan kategoriseres som forretningshemmeligheder og vi i dette forum godt kan skelne en hensigtserklæring fra den endelige køreplan. Det er lidt ligesom når toganmeldelser deles, for de er som sådan ikke hemmelige men de er heller ikke relevante for den brede offentlighed. For den brede offentlighed vil sætninger som "12xx-systemet vender på Kh" også være ren volapyk, hvilket er endnu en grund til at dokumentet er beregnet til internt brug. 

Når det så er sagt, så er det stadig den bedste løsning blot at citerer fra sådanne dokumenter, fremfor at smide screenshots ind. Sådanne offentliggørelser kan i værste fald betyde at disse dokumenter/informationer bliver sikret yderligere og vi derfor ikke længere får så nemt adgang til informationerne i dem.

Mange af de her oplysninger kan også læses i tidsskriftet Jernbanen, hvilket DSB også ved og accepterer. De er også blevet præsenteret overfor pendlertalsmænd, så det er mest af alt dokumentet og ikke så meget informationerne der er til internt brug.

Anders

EB til Vordingborg
Af LM94. 6/06-23, 21:00.
Citat fra: Togiudlandet Dato  6/06-23, 17:26
CitatFilen hedder "K24 Præsentation intern brug".

Ok, hos mig er det blot en billedfil ved navn "IMG_0007.jpg" 😊

Eller tænker I på teksten i billedet "K24 Præsentation inte....pdf"? Som lige så godt kunne stå for internet.

Det er bare for at få opklaret, om man rent faktisk kan se det her på forum, at det er en intern præsentation, eller om nogen bare ved det, fordi de kan se hele præsentationen i DSBs interne systemer - inklusiv filnavnet. Så kan vi ikke-jernbane-ansatte måske bedre følge med i slagsmålet 😉

Jeg kan sige så meget at dette skærmklip fortæller om det fulde navn, og derfra tænker jeg vi lukker samtalen omkring det er til intern brug eller ej.

EB til Vordingborg
Af emc. 7/08-23, 20:38.
Så er de i gang. Hvis der er nogen, der kommer forbi så tidligt, må de da gerne smide et billede op.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Ja men de kører af en eller anden grund ikke hele vejen til Vordingborg men kun til Næstved 


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

EB til Vordingborg
Af Niels Munch. 11/12-23, 10:13.
À propos emnets overskrift:

Banedanmarks pressemeddelelse af 11.12.2023:

"Nu kan du køre med klimavenlige eltog mellem Næstved og Vordingborg
I DAG KAN DSBS PASSAGERER FOR FØRSTE GANG SÆTTE SIG IND I ET ELTOG PÅ STRÆKNINGEN MELLEM NÆSTVED OG VORDINGBORG. BANEDANMARK BLEV TIDLIGERE I ÅR FÆRDIGE MED AT ELEKTRIFICERE STRÆKNINGEN, OG DET BETYDER, AT TOGTRAFIKKEN NU UDLEDER MINDRE CO2 END FØR.
....."


(Det er ikke mig, der "råber", der er BDK).

Læs hele meddelelsen her: https://www.bane.dk/Presse/Pressemeddelelser/Nu-kan-du-koere-med-klimavenlige-eltog-mellem-Naestved-og-Vordingborg .

M.v.h.
Niels

EB til Vordingborg
Af Kenkari. 11/12-23, 23:51.
Jeg fik fanget 72208 i Vordingborg i morges, som bestod af EB+5DD. Det kom med i min video her:


Venlig hilsen
Kenny Kariyawasam
Facebook-side: https://www.facebook.com/kenkarifilm
Youtube-kanal: https://www.youtube.com/kennysfilm
Følg min arbejdsdag som lokomotivfører: https://www.instagram.com/kennystog/?hl=da

Gå op Sider: 1 2 [3]
Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Hedeland Veteranbanes lokomotiver

Her er en oversigt over alle smalsporslokomotiver (damp, benzin og diesel) tilhørende Hedelands Veteranbane (Industribaneklubben). Listen er forsynet med links til lokomotiverne i Jernbanen.dk´s database, hvor data og billeder kan ses.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak