Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Begge C Rail Safety MR togsæt nymalet?
Nu har MR sæt 82 været nymalet i lidt over et halvt år men i går så jeg MR sæt 62 tror jeg, da togsættet havde nogle andre farver end sæt 82.
Er der nogen der ved om de begge er malet nu eller om sæt 62 stadig kører rundt i DSB bemaling?


 Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Citat fra: Bastian togspotter Dato 31/05-23, 17:15Nu har MR sæt 82 været nymalet i lidt over et halvt år men i går så jeg MR sæt 62 tror jeg, da togsættet havde nogle andre farver end sæt 82.
Er der nogen der ved om de begge er malet nu eller om sæt 62 stadig kører rundt i DSB bemaling?
Det er MR/D 82 du har fanget, desværre :-X

Citat fra: AndreasM Dato 31/05-23, 17:17
Citat fra: Bastian togspotter Dato 31/05-23, 17:15Nu har MR sæt 82 været nymalet i lidt over et halvt år men i går så jeg MR sæt 62 tror jeg, da togsættet havde nogle andre farver end sæt 82.
Er der nogen der ved om de begge er malet nu eller om sæt 62 stadig kører rundt i DSB bemaling?
Det er MR/D 82 du har fanget, desværre :-X

Ok tak for svaret😁
Jeg var bare i tvivl da jeg så sæt 82 i forgårs og der var det en anden farve

Citat fra: Bastian togspotter Dato 31/05-23, 17:15Nu har MR sæt 82 været nymalet i lidt over et halvt år men i går så jeg MR sæt 62 tror jeg, da togsættet havde nogle andre farver end sæt 82.
Er der nogen der ved om de begge er malet nu eller om sæt 62 stadig kører rundt i DSB bemaling?


 Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Jeg troede faktisk at der var en regel indenfor graffitimiljøet om at man ikke maler på andres "kunstværker"


Citat fra: Theis Andersen Dato 31/05-23, 18:34Jeg troede faktisk at der var en regel indenfor graffitimiljøet om at man ikke maler på andres "kunstværker"


Det troede jeg heller ikke man måtte men dem der laver graffitien tænker jo ikke over det de gør det jo bare

Citat fra: Theis Andersen Dato 31/05-23, 18:34Jeg troede faktisk at der var en regel indenfor graffitimiljøet om at man ikke maler på andres "kunstværker"

Jo mere tid og evne der er lagt i et graffitiværk, desto ildere set er det at male over det.

Af denne årsag er graffitimaleriet af Kim Larsen ude ved Christiania stadig ikke blevet rørt... og jeg vil antage at man risikerer at få bank hvis man maler det over. Kim Larsen er trods alt afholdt i alle samfundslag.

Dertil kommer at den tidligere graffitimaling over dette tog vistnok var bestilt af firmaet selv (firmaets navn var i hvert fald sprøjtet på), og jeg kan forestille mig at det gør at det ikke tæller som et "rigtigt" værk i visse hærværkmageres øjne.

Og så er der vel også visse typer der bare skider på alle regler, og ikke har nogen loyalitet over for graffitimiljøet.

Citat fra: anho Dato 31/05-23, 19:31
Citat fra: Theis Andersen Dato 31/05-23, 18:34Jeg troede faktisk at der var en regel indenfor graffitimiljøet om at man ikke maler på andres "kunstværker"

Jo mere tid og evne der er lagt i et graffitiværk, desto ildere set er det at male over det.

Af denne årsag er graffitimaleriet af Kim Larsen ude ved Christiania stadig ikke blevet rørt... og jeg vil antage at man risikerer at få bank hvis man maler det over. Kim Larsen er trods alt afholdt i alle samfundslag.

Dertil kommer at den tidligere graffitimaling over dette tog vistnok var bestilt af firmaet selv (firmaets navn var i hvert fald sprøjtet på), og jeg kan forestille mig at det gør at det ikke tæller som et "rigtigt" værk i visse hærværkmageres øjne.

Og så er der vel også visse typer der bare skider på alle regler, og ikke har nogen loyalitet over for graffitimiljøet.
Det er C Rail, der har bestilt maleriet. Jeg kunne bare forestille mig, at nogle graffitimalere synes, at det er "dåsekunst," og derfor rører man det ikke. Det er jo malet med spraydåse. Deres egen "kunst" vil jo heller ikke træde særlig meget frem på det farvelade tog i forhold til et helt ensfarvet S-tog.


Nu er MR/MRD 82 jo bestilt grafitti malet, derfor kommer der udefra og laver deres tags. Hvem ville ellers skrive "C-Rail Safety" i grafitti form på siden?

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak