Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Mulige nye fjerntogsoperatører i Holland
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: eyolf Dato  3/02-26, 17:42Ikke uten videre. Dersom en rutetabell på bahn.de oppgir det andre selskaps forbindelse som en opsjon, og men kjøper billett med utgangspunkt i det som oppgis på bahn.de, vil DB likevel ta ansvar ved forsinkelse. Jeg skulle fra Eisenach til Augsburg for et par år siden, og bahn.de anbefalte en reiserute der strekningen Eisenach-Erfurt var et Flix-tog. Den  billetten ble kjøpt på Flix sin hjemmeside. Jeg var imidlertid forutseende nok til å ta en utskrift av den reiseplanen bahn.de hadde oppgitt, for Flix-toget  var så forsinket at jeg mistet forbindelsen i Erfurt. Da jeg kunne dokumentere at jeg hadde fått anbefalt forbindelsen på bahn.de, tok DB ansvar og satte opp en ny reiseplan fra Erfurt, med det resultat at jeg kom til Augsburg bare en  halvtime forsinket.

I praksis skal rejsereglerne jo håndteres på 100-vis af stationer i Europa, hvor man i de fleste kan gå direkte ombord på et tog og først får tjekket sin billet på toget. Sammenholdt med at man i mange tilfælde har ret til at vælge et andet tog ved forsinkelser, ender det nok med at give nok gråzoner, hvor det er lettere bare at lade folk rejse. For de store nationale togselskaber kan fleksbilitet måske endda være en fordel, da passagerene så vil opleve dem som de fleksible og de private togselskaber som de besværlige, når de køber billetter. Jeg har i hvert fald været godt tilfreds med DBs håndtering af forsinkelser gennem årene.

Gå op Sider: 1 [2]
DSB K 566Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak