Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- 8-vogns dobbeltdækkertog fra mandag
Gå ned Sider:[1] 2 3
8-vogns dobbeltdækkertog fra mandag
Af andersj, Aalborg. 30/04-22, 16:44.
På mandag begynder sporarbejdet mellem København og Høje Taastrup, hvilket betyder markant færre tog. For at få plads til alle de rejsende skal der indsættes fem dobbeltdækkerstammer med 8 vogne på nogle af København H-Roskilde og København H-Næstved togene.

Anders

8-vogns dobbeltdækkertog fra mandag
Af andersj, Aalborg. 30/04-22, 21:11.
Den første stamme kører åbenbart allerede i morgen tidlig.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Anders

Kun én vogn med flexrum, det må da blive lidt trangt i den.

Citat fra: andersj Dato 30/04-22, 16:44På mandag begynder sporarbejdet mellem København og Høje Taastrup, hvilket betyder markant færre tog. For at få plads til alle de rejsende skal der indsættes fem dobbeltdækkerstammer med 8 vogne på nogle af København H-Roskilde og København H-Næstved togene.

Absolut spændende. Men det må da efterlade et par korte tog i den anden ende.
Med 5 stammer på 8 vogne er der plads til 13 stammer på 4 vogne og 7 stammer på 3 vogne.
Og så er der ikke taget højde for, at der eventuelt er nogle vogne på værksted.

Citat fra: Sporhund Dato  1/05-22, 10:26
Citat fra: andersj Dato 30/04-22, 16:44På mandag begynder sporarbejdet mellem København og Høje Taastrup, hvilket betyder markant færre tog. For at få plads til alle de rejsende skal der indsættes fem dobbeltdækkerstammer med 8 vogne på nogle af København H-Roskilde og København H-Næstved togene.

Absolut spændende. Men det må da efterlade et par korte tog i den anden ende.
Med 5 stammer på 8 vogne er der plads til 13 stammer på 4 vogne og 7 stammer på 3 vogne.
Og så er der ikke taget højde for, at der eventuelt er nogle vogne på værksted.

Der er færre stammer i drift end normalt og derudover benyttes der 2 Bk'er i et par stammer

Citat fra: Sporhund Dato  1/05-22, 10:26Absolut spændende. Men det må da efterlade et par korte tog i den anden ende.
Med 5 stammer på 8 vogne er der plads til 13 stammer på 4 vogne og 7 stammer på 3 vogne.
Og så er der ikke taget højde for, at der eventuelt er nogle vogne på værksted.

Der kører væsentligt færre tog, når sporarbejdet begynder. Jeg kan ikke huske det nøjagtigt, men jeg mener at man er nede på fire tog i timen i hver retning mellem København og Høje Taastrup.

Og der har da vist været lidt opstartsproblemer til morgen med sporarbejdet. Men om det skyldes materielfejl eller afvikling af sporarbejdet ved jeg ikke.

Mig bekendt mest materielfejl af diverse arter og med kun 1 spor så spreder forsinkelser sig jo meget hurtigere.

8-vogns dobbeltdækkertog fra mandag
Af Gæst Kallorius. 3/05-22, 06:59.
Citat fra: andersj Dato 30/04-22, 16:44På mandag begynder sporarbejdet mellem København og Høje Taastrup, hvilket betyder markant færre tog. For at få plads til alle de rejsende skal der indsættes fem dobbeltdækkerstammer med 8 vogne på nogle af København H-Roskilde og København H-Næstved togene.

Citat fra: andersj Dato 30/04-22, 16:44På mandag begynder sporarbejdet mellem København og Høje Taastrup, hvilket betyder markant færre tog. For at få plads til alle de rejsende skal der indsættes fem dobbeltdækkerstammer med 8 vogne på nogle af København H-Roskilde og København H-Næstved togene.

Jeg kender ikke årsagen men fra driftstart tirsdag d.3/5 er den plan droppet igen. 

Man går tilbage til max 6 vogne i en dobbeltdækkerstamme.

Mon ikke der forsøges igen med otte vogne? I Tyskland kører de jo med både otte og ti vogne i nogle stammer. Hvorfor virker det ikke i Danmark?

Citat fra: Simon Poulsen Dato  3/05-22, 08:37Mon ikke der forsøges igen med otte vogne? I Tyskland kører de jo med både otte og ti vogne i nogle stammer. Hvorfor virker det ikke i Danmark?

Jeg var med en 8-vogns stamme da jeg tog på arbejde i går, og jeg var da fremme til tiden. Så det er nok lidt skarpt trukket op at sige, at det ikke virker.

Citat fra: Kallorius Dato  3/05-22, 06:59Jeg kender ikke årsagen men fra driftstart tirsdag d.3/5 er den plan droppet igen. 

Man går tilbage til max 6 vogne i en dobbeltdækkerstamme.
3201 kører stadig rundt med 8 vogne, spottet for lidt siden ved Htå vestgående.

Det her er måske et dumt spørgsmål, men kan styrevognen trække lige så mange tons som EB'eren?

Citat fra: Petteri Dato  3/05-22, 16:08Det her er måske et dumt spørgsmål, men kan styrevognen trække lige så mange tons som EB'eren?

Måske jeg misforstår spørgsmålet, men det er kun lokomotivet der trækker eller skubber. En styrvogn kan ikke noget i sig selv.

Gå op Sider:[1] 2 3

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak