Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Troldebakkerne Gribskovbanen
Troldebakkerne er et nyt trinbrædt på Gribskovbanen. Troldebakkerne blev åbnet d 12 december 2021 og skal servicere det nye endnu ikke færdige boligområde Troldebakkerne lidt nord for Helsinge. Samtidigt blev Laugø trinbrædt lidt nordligere nedlagt.

Et par billeder fra Troldebakkerne i dag d 30 april

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Et par billeder fra Laugø maj 2021

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Mvh Steen






Der var ikke mange passagerer og foregår ikke meget i Laugø, men der er dog Laugø smedje med skoletjeneste. Derfra blev der udtrykt bekymring om skoleklasserne nu udebliver, efter Laugøs nedlæggelse. Afstanden fra Troldebakkerne er 900 meter, og så er det jo spørgsmålet, om det er for langt at gå?

Troldebakkerne Gribskovbanen
Af 1993matias, Kh. 1/05-22, 21:14.
Er det bare mig, eller der der brugt DSB-skrifttype på skiltene?

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Troldebakkerne Gribskovbanen
Af Niels Munch. 1/05-22, 21:39.
Seneste redigering: 1/05-22, 21:47 af Niels Munch
Citat fra: 1993matias Dato  1/05-22, 21:14Er det bare mig, eller der der brugt DSB-skrifttype på skiltene?

Skiltene er i DSB design.

Det er for øvrigt ikke tilfældet på Himlingøje trb. på Østbanen, der ellers også er nyapteret med Movias/Lokaltogs "MOMENT". 

Læs om perroninventaret her: https://www.kollektivtrafik.dk/lokaltogs-stationer-og-standsningssteder-er-vitale-elementer-i-togdriften/1092 .

M.v.h.
Niels

Ca. 1½ år efter:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Troldebakkerne med uidentificeret LINT mod Tisvildeleje, 07.11.2023 (nm).

Der var (få) påstigere, men jeg ventede pænt med at trykke a'.

M.v.h.
Niels

Troldebakkerne Gribskovbanen
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 8/11-23, 21:31.
Men hvis du vendte dig om og ventede til mørkets frembrud, som jo kommer tidligt i de her dage, så ville du se hvormeget lys der er i vinduerne i de mange bygninger der er bygget ovre på den anden side af Lagøvej. Jeg tror der allerede nu er mange flere med postadresse i Troldebakkerne end der er i Laugø.

Citat fra: Michael Deichmann Dato  8/11-23, 21:31Men hvis du vendte dig om og ventede til mørkets frembrud, som jo kommer tidligt i de her dage, så ville du se hvormeget lys der er i vinduerne i de mange bygninger der er bygget ovre på den anden side af Lagøvej. Jeg tror der allerede nu er mange flere med postadresse i Troldebakkerne end der er i Laugø.

Muligvis, men så kører mange af dem tydeligvis med bil.

Den, som ikke forstår spøg, forstår ikke dansk. - Georg Brandes

Troldebakkerne Gribskovbanen
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 9/11-23, 14:53.
Citat fra: anders_vejby Dato  9/11-23, 01:33
Citat fra: Michael Deichmann Dato  8/11-23, 21:31Men hvis du vendte dig om og ventede til mørkets frembrud, som jo kommer tidligt i de her dage, så ville du se hvormeget lys der er i vinduerne i de mange bygninger der er bygget ovre på den anden side af Lagøvej. Jeg tror der allerede nu er mange flere med postadresse i Troldebakkerne end der er i Laugø.
Muligvis, men så kører mange af dem tydeligvis med bil.
Eller de har ikke så meget behov for at tage så langt. Nogen af de første bygninger er ældreboliger, kollektivboliger mm som nok i høj grad bebos af pensionister, der ikke har behov for at pendle til Hillerød eller længere.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak