Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Smartron
Smartron
Af Jesper Andersen. 1/05-22, 17:20.
Hej.

Dette lokomotiv, er det rent el?
Mødte det i Padborg sidste lørdag.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Smartron
Af mikkelwf. 1/05-22, 18:11.
Mener Smartron er en basis / spareudgave af Vectron, den kan vist også kun fåes i DC.

https://www.elektrolokarchiv.de/index.php?nav=1414024&lang=1&id=120534&action=portrait

Smartron
Af Niels Munch. 1/05-22, 18:39.
Citat fra: mikkelwf Dato  1/05-22, 18:11Mener Smartron er en basis / spareudgave af Vectron, den kan vist også kun fåes i DC.

https://www.elektrolokarchiv.de/index.php?nav=1414024&lang=1&id=120534&action=portrait

Jf. denne kilde https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Smartron fås lokomotivet til enten 15kV 16,7 Hz ~ eller 25kV 50 Hz ~, altså kun AC.

M.v.h.
Niels

Smartron
Af mikkelwf. 1/05-22, 19:47.
Citat fra: Niels Munch Dato  1/05-22, 18:39
Citat fra: mikkelwf Dato  1/05-22, 18:11Mener Smartron er en basis / spareudgave af Vectron, den kan vist også kun fåes i DC.

https://www.elektrolokarchiv.de/index.php?nav=1414024&lang=1&id=120534&action=portrait

Jf. denne kilde https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Smartron fås lokomotivet til enten 15kV 16,7 Hz ~ eller 25kV 50 Hz ~, altså kun AC.

M.v.h.
Niels

Tror egentlig også det var det jeg havde tænkt at skrive, men hjernen ville det anderledes..  ;D

Smartron
Af eyolf. 2/05-22, 01:32.
På Siemens' hjemmeside står det følgende presentasjon om Smartron:
"This blue machine is the "Smartron". It is a highly standardised version of the Vectron platform locomotive, specially configured for freight transport in Germany.

Siemens wants to make it easy for its customers, various German rail freight operators. The Smartron is preconfigured for freight traffic in Germany, being optimised for 'cost-efficient operation with high operational safety'. There is only one version, one price, which makes a simple buying process possible.

The Smartron is a normal gauge Vectron with 5.6 MW power output ('medium power') and a top speed of 140 km/h. It weighs around 83 metric tonnes. It functions under 15 kV AC voltage systems and is equipped with the PZB/LZB train protection system."

Med all min velvilje er jeg ute av stand til å tolke dette annerledes enn at Smartron kun finnes i én utgave, nemlig for 15 kV 16 2/3 Hz, ikke for 25 kV 50 Hz.

Smartron
Af Niels Munch. 2/05-22, 08:29.
Seneste redigering: 2/05-22, 08:33 af Niels Munch
Citat fra: eyolf Dato  2/05-22, 01:32Med all min velvilje er jeg ute av stand til å tolke dette annerledes enn at Smartron kun finnes i én utgave, nemlig for 15 kV 16 2/3 Hz, ikke for 25 kV 50 Hz.

Hej Eyolf,

Af den wiki, jeg linkede til, fremgår, at Smartron også kører i Rumænien og Bulgarien, altså 25kV 50 Hz ~.

M.v.h.
Niels

Smartron
Af 1993matias, Kh. 2/05-22, 11:52.
Korrekt, Smartron kører også i Rumænien og Bulgarien. Men den findes altså kun i en strømvariant ad gangen, intet multisystem.

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Smartron
Af eyolf. 2/05-22, 12:10.
Jo, jeg seer det, men den produktsiden hos Siemens, som Wikipedia lenker til, oppgir også fortsatt kun 15 kV. Det var det jeg forholdt meg til.

Smartron
Af Niels Munch. 2/05-22, 12:25.
Citat fra: eyolf Dato  2/05-22, 12:10Jo, jeg seer det, men den produktsiden hos Siemens, som Wikipedia lenker til, oppgir også fortsatt kun 15 kV. Det var det jeg forholdt meg til.

Du skal nok se den side som henvendt til det tyske marked; f.eks. taler den også om "Zugbeeinflussungssystem: PZB/LZB". Er det også umiddelbart "gangbart" i Bulgarien eller Rumænien?

M.v.h.
Niels

Smartron
Af eyolf. 2/05-22, 21:55.
Jeg vet når jeg er slått.  ;)

Smartron
Af QN903Qnr0779. 2/05-22, 21:59.
Seneste redigering: 2/05-22, 22:00 af QN903Qnr0779
Her er et godt sted for info: https://www.elektrolokarchiv.de/index.php?nav=1000001&lang=1 . De er dog ikke altid så hurtige til at opdatere.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak