Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Kolding Havnebane?
Kolding Havnebane?
Af ChrBrun. 7/05-22, 13:10.
Er der nogen der ved om der fortsat er trafik på Kolding Havnebane?

Hjemmesiden om Havnebaner af Thomas Boberg Nielsen har kun København under "K".
Den havde tidligere omtale af en masse havnebaner?
VH Christian Brun

Christian Brun

Kolding Havnebane?
Af vestjyden. 7/05-22, 14:19.
Her er noget fra Kolding havn:

https://koldinghavn.dk/tog-2/

Mvh Vestjyden

Kolding Havnebane?
Af Niels Munch. 7/05-22, 14:34.
Sporplan Kolding Havn 1945:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kolding Havn 1945. Kolding Stadsarkiv - Nummer: B16484.

til sammenligning med Google Maps 2022.

M.v.h.
Niels

Kolding Havnebane?
Af vestjyden. 7/05-22, 17:33.
Citat fra: Niels Munch Dato  7/05-22, 14:34Sporplan Kolding Havn 1945:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kolding Havn 1945. Kolding Stadsarkiv - Nummer: B16484.

til sammenligning med Google Maps 2022.

M.v.h.
Niels

Og her et Luftfoto fra samme tidsperiode:

https://arkiv.dk/vis/4709223

Mvh Vestjyden

Kolding Havnebane?
Af vestjyden. 7/05-22, 17:43.

Mvh Vestjyden

OT: Noget om Thomas Boberg Nielsens hjemmesider
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 7/05-22, 20:31.
Seneste redigering: 7/05-22, 20:36 af Thomas Boberg Nielsen
Citat fra: ChrBrun Dato  7/05-22, 13:10Hjemmesiden om Havnebaner af Thomas Boberg Nielsen har kun København under "K".
Den havde tidligere omtale af en masse havnebaner?

Alle mine gamle hjemmesider er lukket ned, og jeg er startet forfra. Det har været en træls kamp - først ændrede Dropbox sine betingelser; senere var det Google.

Det har ikke været muligt at "konvertere" gamle sider og undersider til nye sider og undersider. Derfor startes der forfra. Det er et eller andet sted nok også meget sundt. Der trængtes i forvejen i dén grad til at blive ryddet op.

For de, der meder med samme udfordringer, kan nævnes, at jeg har valgt følgende løsning: Selve hjemmesiderne ligger i WordPress. Det vil sige, at al tekst og alle links til billeder ligger her. Alt, hvad der linkes til (billeder, dokumenter m.m.) ligger i Amazon Web Service (blandt daglige brugere ofte blot benævnt AWS).

Hvor de oprindelige Dropbox- og Google-løsninger i udgangspunktet var "gratis", betales der nu for de anvendte services. Til gengæld satser jeg på, at de ikke ændres "i min tid".

Min strategi er (og har altid været), at mine hjemmesider er den offentlige del af mit arkiv, og at der kun lægges materiale op, når jeg støder på et eller andet interessant undervejs (enten i mit eget arkiv eller i andre arkiver). Der er således ikke - og vil formentlig aldrig blive - tale om fuldt færdige hjemmesider. Det materiale, der lå på mine gamle hjemmesider, vil sporadisk blive flyttet over på mine nye hjemmesider. Men det er et projekt, der har et meget langt sigte - formentlig mange år.

De gamle hjemmesider kan i et vist omfang genfindes via https://archive.org/web/ , hvis man leder efter noget, man mener "at have set" tidligere.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak