Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- REM East i Montreal
REM East i Montreal
Af Danskjävlar. 3/05-22, 11:03.
Ok... så Montreals fase 2 med deres nye selvkørende S bane er endt helt i vasken takket være Nimby-er der har klaget over ting der ikke er problemer, som det faktum den skulle køre gennem midten af en forfærdelig flersporet vej og, åbenbart, "ødelægge atmosfæren" langs deres svar på Åboulevarden! Eller klager over at det faktum at det ville være førerløst "ikke ville skabe jobs".

Jeg beklager men det her er bare forfærdeligt, især for hvad der ellers nok er Nordamerikas mest progressive by for offentlig transport.

REM East i Montreal
Af Niels Munch. 3/05-22, 12:19.
Citat fra: Danskjävlar Dato  3/05-22, 11:03Ok... så Montreals fase 2 med deres nye selvkørende S bane er endt helt i vasken takket være Nimby-er der har klaget over ting der ikke er problemer, som det faktum den skulle køre gennem midten af en forfærdelig flersporet vej og, åbenbart, "ødelægge atmosfæren" langs deres svar på Åboulevarden! Eller klager over at det faktum at det ville være førerløst "ikke ville skabe jobs".

Jeg beklager men det her er bare forfærdeligt, især for hvad der ellers nok er Nordamerikas mest progressive by for offentlig transport.

Øh, er det disse forhold, du kommenterer: https://montrealgazette.com/news/local-news/legault-plante-make-announcement-on-rem ?

M.v.h.
Niels

REM East i Montreal
Af Danskjävlar. 3/05-22, 12:49.
Ja, jeg har fulgt projektet lige siden det blev præsenteret for første gang, da jeg dagligt taler med andre entusiaster og professionelle inden for byplanlægning og offentlig transport fra Canada. Fjernelsen af CDPQ fra projektet og afkortelsen til kun at betjene de nordlige forstæder gør at hele projektet kommer til at hjælpe ganske lidt for befolkningen langs med linjen. Plus så er Quebecs politikere ikke ligefrem de bedste til at håndtere projekter inden for offentlig transport, selv de mindste udvidelser på byens metro tager årtier og koster kassen.

Med den originale REM rute, såvel som REM de l'est var alt dette styret af Quebecs pensionsselskab i stedet for, der havde effektivitet som interesse, hvilket er grunden til at den nuværende REM linje er i stand til at blive bygget så hurtigt og billigt. Og selvom det er godt med den originale REM, så er i dag en ren og skær synde dag for offentlig transport i Nordamerika efter af NIMBY'erne i Montreal slog fase 2 af projektet med REM de l'est af pinden ved at skrige højest over ting som ikke er problemer, og som kommer til at have langvarige men for byen og dets borgere.

Hvad der gør det extra problematisk var lige præcis at REMs plan faktisk var en guldklump i blandt mange dyre og upraktiske projekter inden for offentlig transport i Nordamerika, og med REM de l'est og dens rute ind til bymidten skudt ned, så kommer det til at påvirke planlægningen og byggeriet af andre jernbanesystemer overalt i Nordamerika, der desperat har haft brug for projekter i samme stil som REM i mange storbyer.

REM East i Montreal
Af Niels Munch. 3/05-22, 13:36.
Tak. Jeg forstår din interesse og passion for projektet. Men for at andre forumdeltagere kan følge dig, må der vist lidt baggrundinfo til, som f.eks.: https://en.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9seau_express_m%C3%A9tropolitain .

Ud over en køretur med gummimetroen og et besøg ved Via Rail's depot i Montreal i 2011 har jeg ikke selv noget særligt forhold til byen.

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]
Indsend billederBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak