Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hovedstadens Letbane i Glostrup i dag
God aften i forummet.

Her er et par billeder fra Glostrup-området i dag


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nordre Ringvej lige nord for krydset ved Gamle Landevej. Letbanens trace skal være i venstre (vestre) side af vejen, altså der, hvor bussen og bilerne holder. Billedet er taget mod nord, og bussen er på vej mod Ishøj, selvom der står noget andet på destinationsskiltet.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nordre Ringvej set mod syd. I baggrunden ses ringvejskrydset.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Rebroussement-stoppestedet Glostrup Station set mod vest, med rampen op til Ringvejen i baggrunden.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
På S-banen er der for tiden 20-minuttersdrift på enkeltspor mellem Glostrup og Høje Taastrup. Her ankommer toget fra Høje Taastrup på venstre spor til Glostrup. Lige til højre for toget ses letbanens rampe til Ringvejen.

v.h.
Ottoemil

Skal der være et Rebroussement-stoppested? Det lyder ret Upraktisk, med den store hyppighed letbane får?

Citat fra: Stennicke Dato  4/05-22, 21:11Skal der være et Rebroussement-stoppested? Det lyder ret Upraktisk, med den store hyppighed letbane får?

Ja og der er kun tre spor og ved 5-minutters drift skal der altså ankommet et tog hvert 2,5 minut i gennemsnit. Så det skal nok blive spændende.

Ja det er et sted hvor der kommer til at blive travlt. Men dette design blev fastlagt for flere år siden, eftersom det blev anset for at være for besværligt og uøkonomisk at flytte hele Glostrup station op mod ringvejen og Letbanen i modsætning til denne løsning. Dog er sådan en løsning blevet lagt frem nu på Herlev station efter at tidligere sparerunder ellers havde lagt planen som om at passagerer skulle på en lang gåtur mellem ringvejen og S-togsperronen der.

Hovedstadens Letbane i Lundtofte
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 5/05-22, 09:42.
Jeg kørte over Rævehøjvejbroen forleden og bemærkede at busstoppestedet på motovejen var en stor byggeplads. Jeg skal på de kanter senere idag så jeg skal se om jeg kan tage nogle billeder.

Hovedstadens Letbane har her sammenfattet om sommerens aktiviteter i Lyngby: https://www.dinletbane.dk/da/laes-nyheder/letbanebyggeriet-i-lyngby-hen-over-sommeren/ .

M.v.h.
Niels

Hovedstadens Letbane i Glostrup i dag
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 5/05-22, 22:04.
Ja der er jo billeder og tekst af meget af det jeg kørte igennem idag i min 1914 Touring og ikke havde tid til at fotografere alligevel :-)

Citat fra: Danskjävlar Dato  4/05-22, 23:49Ja det er et sted hvor der kommer til at blive travlt. Men dette design blev fastlagt for flere år siden, eftersom det blev anset for at være for besværligt og uøkonomisk at flytte hele Glostrup station op mod ringvejen og Letbanen i modsætning til denne løsning.

Man kunne også have valgt en løsning hvor man fører banen ind som nu når man kommer fra syd men så fortsætter videre ad Nyvej mod nord i stedet for at vende.

Gå op Sider:[1]
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak