Citat fra: tgsen Dato 12/09-25, 19:19Citat fra: anho Dato 12/09-25, 15:23Citat fra: tgsen Dato 12/09-25, 14:55Det har du ret i.
Man kunne også for eksempel udvide Napstjert station på Skagensbanen og henvise folk til at benytte den i stedet for Nørreport. Derved opnår man to ting: Trafikken på Nørreport vil blive stærkt reduceret og Skagensbanen vil blive tilførte betydelige midler til moderniseringer. Krakilere vil måske indvende at disse passagerer slet ikke ønsker at rejse til og fra Napstjert, men det er jo sådan set staten uvedkommende.
Man skal selvfølgelig kun udbygge jernbanerne der hvor der allerede er masser af passagerer. Det er f.eks. derfor alle Paris' metrolinjer følger præcis den samme rute mellem Champs-Elysées og Place de la Nation - ingen grund til at lave togbaner ud til områder hvor der alligevel ikke er nogen togpassagerer.
Se, jeg kan også lave reductio ad absurdam! Det er faktisk ret sjovt - men det gavner ikke diskussionen.
Øh, hvad? Jeg er ikke klog nok til at gennemskue din reductio ad absurdum. Jeg gætter på at du er sarkastisk, eftersom alle Paris' metrolinjer jo netop ikke følger præcis den samme rute mellem Champs-Elysées og Place de la Nation, hvoraf følger at du mener netop det modsatte af at der ikke skulle være nogen grund til at lave togbaner ud til områder hvor der alligevel ikke er nogen togpassagerer. Dermed skulle jo så en potentiel indvending mod at lade Kystbanen gå via Napstjert mod København H være ryddet af vejen. Det glæder mig at vi trods alt kan blive enige om noget.
Du argumenterede for at opgradere Napstjert i stedet for Nørreport, hvilket er et absurd forslag. Jeg antager at det var for at få det til at ligne en dårlig ide at omdirigere passagerer væk fra de travleste områder, eftersom du netop svarede på en kommentar der talte om at dirigere passagerer væk fra Nørreport.
Jeg brugte samme stil af argument i den stik modsatte retning, ved at foreslå kun at bygge jernbaner der hvor der allerede er jernbaner (og dermed passagerer). Dette er også et absurd og åbenlyst forkasteligt forslag, og derfor et argument
for at føre nye jernbaner hen til steder som de eksisterende
ikke betjener.
Men min
egentlige pointe var at dit argument ikke var særligt sagligt, og det illustrerede jeg ved at lave et usagligt argument af samme type men i modsat retning.
Det kan selvfølgelig også være at du bare er oprigtigt interesseret i kvaliteten af den offentlige transport i Napstjert, og mener at de bør have 24 tog i timen. I så fald er jeg egentlig bare mundlam, og har ingen kommentarer overhovedet.