Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- DOT næste afgang ødelagt...!?
DOT næste afgang ødelagt...!?
Af mss. 8/05-23, 14:19.
Seneste redigering: 8/05-23, 14:21 af mss
Hej alle,

Nu har den fantastiske funktion "næste afgang" på DOT ikke virket i flere måneder. Når man søger på en station/stoppested finder den lige præcis 1 tog eller 1 bus, hvor den tidligere viste en liste med de næste afgange.
Det er brandærgerligt synes jeg, det var den ultimative funktion når man nærmede sig f.eks. en station hvorfra man skulle videre. Så kunne man se hvad det var af forbindelser og hvornår de kørte.

Ja, man kan bruge rejseplanen, men det er mere specifikt, det er mere tidskrævende, man får ikke et samlet overblik og man får ikke altid de forbindelser man skal bruge.

Det er sq ærgerligt at velfungerende offentlig IT altid skal blive ødelagt...  >:(

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Citat fra: mss Dato  8/05-23, 14:19Hej alle,

Nu har den fantastiske funktion "næste afgang" på DOT ikke virket i flere måneder. Når man søger på en station/stoppested finder den lige præcis 1 tog eller 1 bus, hvor den tidldigere viste en liste med de næste afgange.
Det er brandærgerligt synes jeg, det var den ultimative funktion når man nærmede sig f.eks. en station hvorfra man skulle videre. Så kunne man se hvad det var af forbindelser og hvornår de kørte.

Det er sq ærgerligt at velfungerende offentlig IT altid skal blive ødelagt...  >:(
Jeg savner virkelig også funktionen "næste afgang". Jeg er begyndt at bruge Rejseplanen app i stedet, men af en eller anden grund viser den ikke bus 250 S på stoppestedet Korsvejen Skole, mit stoppested. Den viser i stedet bus 5C, selvom jeg har valgt stoppestedet på Tårnbyvej, hvor 5C ikke kører fra. Så jeg er nødt til at søge en rejse fra mit stoppested til det næste stoppested for at kunne se afgange.


Citat fra: mss Dato  8/05-23, 14:19Hej alle,

Nu har den fantastiske funktion "næste afgang" på DOT ikke virket i flere måneder. Når man søger på en station/stoppested finder den lige præcis 1 tog eller 1 bus, hvor den tidligere viste en liste med de næste afgange.
Det er brandærgerligt synes jeg, det var den ultimative funktion når man nærmede sig f.eks. en station hvorfra man skulle videre. Så kunne man se hvad det var af forbindelser og hvornår de kørte.

Ja, man kan bruge rejseplanen, men det er mere specifikt, det er mere tidskrævende, man får ikke et samlet overblik og man får ikke altid de forbindelser man skal bruge.

Det er sq ærgerligt at velfungerende offentlig IT altid skal blive ødelagt...  >:(

Hvad siger DOT til at funktionen ikke virker?

Jeg har skrevet, men ikke fået svar endnu.

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Rejseplanen har også en afgangstavle, både på web og app:
https://www.rejseplanen.dk/webapp/#!P|SQ

Bonusinfo:
Hvis man har søgt en rejse i Rejseplanen app, og trykker på en af holdepladserne i rejseforslaget, får man vist en afgangstavle for holdepladsen der gælder fra det tidspunkt man ankommer dertil ifølge rejseforslaget.

Citat fra: Trainee Dato  8/05-23, 22:44Bonusinfo:
Hvis man har søgt en rejse i Rejseplanen app, og trykker på en af holdepladserne i rejseforslaget, får man vist en afgangstavle for holdepladsen der gælder fra det tidspunkt man ankommer dertil ifølge rejseforslaget.
Desværre ikke på iOS

Citat fra: Time will tell Dato  9/05-23, 00:02
Citat fra: Trainee Dato  8/05-23, 22:44Bonusinfo:
Hvis man har søgt en rejse i Rejseplanen app, og trykker på en af holdepladserne i rejseforslaget, får man vist en afgangstavle for holdepladsen der gælder fra det tidspunkt man ankommer dertil ifølge rejseforslaget.
Desværre ikke på iOS

Jo. Et lille ekstra step er at du skal trykke afgange når du har trykket på holdepladsen.

Citat fra: Theis Andersen Dato  8/05-23, 14:30
Citat fra: mss Dato  8/05-23, 14:19Hej alle,

Nu har den fantastiske funktion "næste afgang" på DOT ikke virket i flere måneder. Når man søger på en station/stoppested finder den lige præcis 1 tog eller 1 bus, hvor den tidldigere viste en liste med de næste afgange.
Det er brandærgerligt synes jeg, det var den ultimative funktion når man nærmede sig f.eks. en station hvorfra man skulle videre. Så kunne man se hvad det var af forbindelser og hvornår de kørte.

Det er sq ærgerligt at velfungerende offentlig IT altid skal blive ødelagt...  >:(
Jeg savner virkelig også funktionen "næste afgang". Jeg er begyndt at bruge Rejseplanen app i stedet, men af en eller anden grund viser den ikke bus 250 S på stoppestedet Korsvejen Skole, mit stoppested. Den viser i stedet bus 5C, selvom jeg har valgt stoppestedet på Tårnbyvej, hvor 5C ikke kører fra. Så jeg er nødt til at søge en rejse fra mit stoppested til det næste stoppested for at kunne se afgange.
Stoppestedet "Korsvejens Skole" har 3 stoppesteder, helt afhængigt af hvilken vej den holder på. Det er sådan Movia har valgt at navngive stoppestederne.
Mht 250S, så står den under ekspresbus nederst på afgangstavlen  :)

Citat fra: Petteri Dato  9/05-23, 10:13
Citat fra: Theis Andersen Dato  8/05-23, 14:30
Citat fra: mss Dato  8/05-23, 14:19Hej alle,

Nu har den fantastiske funktion "næste afgang" på DOT ikke virket i flere måneder. Når man søger på en station/stoppested finder den lige præcis 1 tog eller 1 bus, hvor den tidldigere viste en liste med de næste afgange.
Det er brandærgerligt synes jeg, det var den ultimative funktion når man nærmede sig f.eks. en station hvorfra man skulle videre. Så kunne man se hvad det var af forbindelser og hvornår de kørte.

Det er sq ærgerligt at velfungerende offentlig IT altid skal blive ødelagt...  >:(
Jeg savner virkelig også funktionen "næste afgang". Jeg er begyndt at bruge Rejseplanen app i stedet, men af en eller anden grund viser den ikke bus 250 S på stoppestedet Korsvejen Skole, mit stoppested. Den viser i stedet bus 5C, selvom jeg har valgt stoppestedet på Tårnbyvej, hvor 5C ikke kører fra. Så jeg er nødt til at søge en rejse fra mit stoppested til det næste stoppested for at kunne se afgange.
Stoppestedet "Korsvejens Skole" har 3 stoppesteder, helt afhængigt af hvilken vej den holder på. Det er sådan Movia har valgt at navngive stoppestederne.
Mht 250S, så står den under ekspresbus nederst på afgangstavlen  :)
Der er faktisk fire stoppesteder men af en eller anden grund viser den alle buslinjer også dem der ikke køre fra det valgte stoppested. Jeg vidste ikke der var en ekstra kategori med ekspresbusser. Tak.


Tak for svarene! Rejseplanens afgangstavler er jo helt glimrende! Den er hermed linket på min telefon :)

Jeg har fået svar fra DOT i dag. De beklager at funktionen ikke virker, de har rykket for en løsning men det er altså ikke fikset endnu. De henviser også til rejseplanens afgangstavler.

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak