Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn udstedt august 2021-april 2022
Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn udstedt august 2021-april 2022
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 5/05-22, 11:55.
Seneste redigering: 6/05-22, 09:46 af Tommy Nilsson
Jeg kan ikke finde nogen oplagt forumkategori til toganmeldelser. I mangel af bedre vælger jeg at placere indlægget her under "Billeder og video". Så må Tommy - om ønsket - flytte indlægget efterfølgende.

I perioden august 2021-oktober 2021 havde Banedanmark mere end svært ved at leve op til Lov om offentlighed i forvaltningen, og det har de sådan set stadig. Banedanmark er af den fejlagtige opfattelse, at jeg anmoder om dataudtræk, når jeg anmoder om toganmeldelser. Det gør jeg ikke. Jeg beder om regulære sagsakter. Jeg orker - i øjeblikket - ikke at tage kampen med Banedanmark. Men måske en dag.

I mellemtiden må vi så nøjes med "dataudtræk". De er af Banedanmark leveret som Excel-regneark og de følger i løbet af dagen.

Nedenfor en kopi af Banedanmarks "forklaring".

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen










Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  5/05-22, 11:55I mellemtiden må vi så nøjes med "dataudtræk". De er af Banedanmark leveret som Excel-regneark og de følger i løbet af dagen

Links til dataudtræk august 2021 - april 2022:

August 2021
September 2021
Oktober 2021
November 2021
December 2021
Januar 2022
Februar 2022
Marts 2022
April 2022

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Loven om offentlighed i forvaltningens formål er at give borgere ret til indsigt i de beslutningsprocesser de bliver berørt af. Det kunne feks være anlægsarbejder langs banen. Det du er interesseret i er toganmeldelser, eftersom det ikke er personførende tog du er interesseret i, kan man ikke sige at du som borger er berørt af disse anmeldelser. Din interesse for bemeldte anmeldelser har mere "Se og Hør" karakter.
Rigtigt nørder kan få meget tid til at gå med om det nu hedder aktindsigt, agtindsigt aller dataudtræk. Det vil jeg springe over.
Men jeg tvivler på at du har ret til at offentliggøre de informationer du får tilsendt.

Citat fra: KimC Dato  8/05-22, 08:18Rigtigt nørder kan få meget tid til at gå med om det nu hedder aktindsigt, agtindsigt aller dataudtræk.
Lad os starte nørderiet med at "agtindsigt" er en desværre ofte set fejlskrivning. Det er indsigt i sagens akter det handler om, der i visse sager kan være et dataudtræk. Det handler ikke om myndighedens hensigter eller agter. :-) 

Toganmeldelser Randers-Aalborg Lufthavn udstedt maj 2022
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 2/06-22, 10:25.


Citat fra: KimC Dato  8/05-22, 08:18Loven om offentlighed i forvaltningens formål er at give borgere ret til indsigt i de beslutningsprocesser de bliver berørt af. Det kunne feks være anlægsarbejder langs banen. Det du er interesseret i er toganmeldelser, eftersom det ikke er personførende tog du er interesseret i, kan man ikke sige at du som borger er berørt af disse anmeldelser. Din interesse for bemeldte anmeldelser har mere "Se og Hør" karakter.
Rigtigt nørder kan få meget tid til at gå med om det nu hedder aktindsigt, agtindsigt aller dataudtræk. Det vil jeg springe over.
Men jeg tvivler på at du har ret til at offentliggøre de informationer du får tilsendt.

Jeg synes du tager fuldstændig fejl KimC. Der skal gives fuld offentlighed med hensyn til toganmeldelser. Og det burde du vide.





Nu er dette debat-tråden, til anden tråd, hvor tog-anmeldelserne(?) fra disse udtræk slås op.

Derfor mit spørgsmål her.

Hvad kan man bruge disse udtræk til ?

Så vidt jeg kan se er det blot oplysning om til-/af- lyste tog, ikke nogen køre plan.

Hvilken informations-værdi har de udtræk så ?

Med undrende/nysgerrig hilsen

Gå op Sider:[1]
DSB K 501Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak