Citat fra: Thomas Rasmussen Dato 1/02-26, 13:58Citat fra: andersj Dato 1/02-26, 13:03Forvirringen er total, for mens DSB ikke nævner noget på deres hjemmeside omkring Aalborg-Aalborg Lufthavn så nævnes det nu på Mittog.dk at der frem til og med 14. marts ikke kører DSB tog mellem Aalborg-Aalborg Lufthavn mellem klokken 20 og klokken 5.
NJ kører dog stadig i dette tidsrum, så der er i hvert fald ikke nogen totalspærring.
Det kan efterhånden ikke undre med DSB's engagement eller mangel på samme på strækningen ud til Aalborg Lufthavn. Det er blevet bedre med spontane delaflysninger, men det forekommer stadig, og aflysningerne er jo "gratis", når man aldrig indsætter togbus. Det ville selvfølgelig også være spild at penge at gøre, men man kunne jo tilbyde passagererne en taxa ved akutte delaflysninger eller i det mindste fortælle, hvad man mener med "lokale busser", og om Orange-billetter mon kan bruges på dem...
Det er heller ikke blevet bedre af at der nu kun er en enkelt busrute der betjener Aalborg Lufthavn, hvor der frem til midt januar var fire busruter. Antallet af busafgange er dermed ca. halveret bl.a. med begrundelsen omkring togdrift til lufthavnen som alternativ.
De nuværende delaflysninger skyldes sandsynligvis uplanlagt behov for tankning af togsættene under ø-driften Langå/Randers-Aalborg Lufthavn. De gange jeg har observeret en delaflysning har det ikke været fordi toget sydfra var forsinket.
I forhold til billetspørgsmålet så er det et interessant dilemma og da jeg allerede havde et andet billetteknisk spørgsmål til NT så har jeg netop sendt dem en henvendelse omkring dette. Baseret på deres svar vil jeg efterfølgende sende en henvendelse til DSB.