Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- DSB Orange kan nu købes til Nordjyske Jernbaner
Indtil køreplanskiftet i december 2021 var det muligt at købe Orange billetter til de seks daglige afgange i hver retning som Nordjyske Jernbaner kørte for DSB. DSB beholdte indtægterne på disse afgange og betalte Region Nordjylland et fast beløb pr. tog.

Da Nordjyske Jernbaner/NT indtil nu ikke har villet deltage i DSB Orange samarbejdet, har det derfor ikke været muligt at købe billetter med rabat hvis rejsende startede eller sluttede nord for Lindholm.

Det har dog ændret sig nu, for det er med øjeblikkelig virkning muligt at købe Orange billetter til og fra destinationer på hele Nordjyske Jernbaners net - så længe der også indgår et DSB tog i rejsen.

Artiklen her nævner godt nok at det snart er muligt, men jeg kan allerede nu fremsøge Orange billetter på dsb.dk : https://nordjyske.dk/nyheder/nordjylland/vendsyssel-gaar-glip-af-rabat-men-nu-er-der-godt-nyt/2900227

Så mangler vi bare at de øvrige lokalbaner, Grenåbanen og Odderbanen også kommer med under Orange vingerne. Det giver en markant fordel i forhold til forsinkelser at man har en samlet billet for hele rejsen, så en forsinket ankomst med letbanen ikke fører til en ugyldig Orange billet.


Anders

DSB Orange kan nu købes til Nordjyske Jernbaner
Af anders_vejby. 9/05-22, 23:21.
Seneste redigering: 9/05-22, 23:25 af anders_vejby
Enig, det er allerede meget dejligt at man eksempelvis kan købe Orange billetter til intercity og s-tog.

Den, som ikke forstår spøg, forstår ikke dansk. - Georg Brandes

Grenå og Odder skal men nok vente længe på sålænge Midttrafik  har noget og sige, der skal reglerne og takst helst spille efter de gule busser i Århus

Det var dog en fantastisk nyhed!
Jeg rejser ind i mellem til Ålbæk på Skagensbanen, og hertil kan man minsandten også købe Orange billet. Det gælder åbenbart nu alle stationer i Vendsyssel.
Tidligere kunne man kun købe Orange til de tog, som Nordjyske kørte for DSB og kun til Frederikshavn, herfra måtte jeg så bruge rejsekortet (lidt upraktisk, da der ikke er togskifte i Frederikshavn)

Christian Brun

Gå op Sider:[1]
DSB T 297

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak