Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Ensomme containervogne i Aalborg
Ensomme containervogne i Aalborg
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 14/05-22, 20:29.
I dag er det lørdag. Ikke nogen speciel lørdag, og så alligevel - den ligger dagen efter Store Bededag. Så der er åbenbart nogle ændringer i godstrafikken. F.eks. er jeg fra venligt indstillet side blevet underrettet om, at MZ 1457 "overnatter" i Aalborg i bededagsferien. Det er der så andre, der gør - mens 1457 holder ved det nedlagte maskindepot, holder der 3 containerbærevogne med 8-9 containere langt sydpå i spor 21. Hvornår, de er parkeret der, og hvornår, de skal videre, ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke, om de er på vej til Aalborg Øst eller om de er på vej sydpå, og endelig ved jeg ikke, om de er tomme eller fyldte. Der er tale om containere fra MAERSK, MAERSK SEALAND og Hamburg Süd.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Ukendte containerbærevogne i Aalborg 14. maj 2022. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 14/05-22, 20:29I dag er det lørdag. Ikke nogen speciel lørdag, og så alligevel - den ligger dagen efter Store Bededag. Så der er åbenbart nogle ændringer i godstrafikken. F.eks. er jeg fra venligt indstillet side blevet underrettet om, at MZ 1457 "overnatter" i Aalborg i bededagsferien. Det er der så andre, der gør - mens 1457 holder ved det nedlagte maskindepot, holder der 3 containerbærevogne med 8-9 containere langt sydpå i spor 21. Hvornår, de er parkeret der, og hvornår, de skal videre, ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke, om de er på vej til Aalborg Øst eller om de er på vej sydpå, og endelig ved jeg ikke, om de er tomme eller fyldte. Der er tale om containere fra MAERSK, MAERSK SEALAND og Hamburg Süd.
Det ligner de tre vogne (med tre containere på hver) der blev transporteret fra Aalborg Østhavn - mon ikke det var torsdag sidst på dagen.
- jeg studsede over at det var et ret kort tog.
Lokomotivet var en rød MZ med DB-logo. 

Hej
Hvilket vil sige at de alle er fra Mærsk.
Sealand rederiet regnes for at være det rederi der gennemførte ideen med containere.
vh. Bent

Er der ikke ikke sporspærring mellem Skanderborg og Fredericia.

Gå op Sider:[1]
Svenska-lok

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak