Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Der er dansk-tysk enighed om tog over grænsen ved Femern
Gå ned Sider: 1 ... 5 6 [7]
Bevarelse af tunnelfabrikken er vist i første omgang tiltænkt at bygge elementer til østlig Ringvej i København.

Og mon så ikke en Kattegatforbindelse?

JH

Citat fra: tgsen Dato 23/10-24, 01:21Men hvorfor ville det dog kræve det?

Tyskerne vil bygge tunnelelementerne i en tørdock, som de placerer i et tunnelportal. Så kan man sejle elementerne langs den udgravede rende i gåsegang een efter een. Bagefter tager du dokporten ud og bygger portalen.
lyder simpelt, men er det ikke.

Kommer du med et element fra Lolland, kommer ikke langs tunneludgravning, men langs sundet. Sundet er farvand til joller og kitesurfer, ikke for noget der stikker dybt. Der er en lillebitte sejlrende. Vil du komme med et element fra Lolland skal du derfor først udgrave en til elementets dimension svarende seriøs bred,  dyb og lige sejlrende (koster penge, miljøet lider, ændrede strømningsforhold påvirker kysten mv.) først bagefter kan du sejle dit element langs den nye sejrende, dreje dit element, slæbe det langs tunnelrenden og sænke det.
Det betyder også at det sidste element er det du sænker i sejlrenden - dvs med tilslutninger i begge ender! Held og lykke med det foretagende.

Vi har ikke set udskibninger fra Tunnelfabrikken endnu (portalen hvor den skal tilsluttes er ikke klar endnu). Men jeg tror ikke at at de kommer af sig selv eller skal stå med meget fribord i vandet, sådan et element skal nødigt kæntre.




Citat fra: Jens Hansen Dato 23/10-24, 17:11Bevarelse af tunnelfabrikken er vist i første omgang tiltænkt at bygge elementer til østlig Ringvej i København.

Og mon så ikke en Kattegatforbindelse?

Og Als-Fyn.
Derefter kan det blive Gedser - Dierhagen og Langeland - Lolland.

Citat fra: tgsen Dato 24/10-24, 00:28
Citat fra: Jens Hansen Dato 23/10-24, 17:11Bevarelse af tunnelfabrikken er vist i første omgang tiltænkt at bygge elementer til østlig Ringvej i København.

Og mon så ikke en Kattegatforbindelse?

Og Als-Fyn.
Derefter kan det blive Gedser - Dierhagen og Langeland - Lolland.

Glemte du ikke at nævne en fast forbindelse (tunnel) til Bornholm?

Citat fra: Svend Dato 24/10-24, 06:58
Citat fra: tgsen Dato 24/10-24, 00:28
Citat fra: Jens Hansen Dato 23/10-24, 17:11Bevarelse af tunnelfabrikken er vist i første omgang tiltænkt at bygge elementer til østlig Ringvej i København.

Og mon så ikke en Kattegatforbindelse?

Og Als-Fyn.
Derefter kan det blive Gedser - Dierhagen og Langeland - Lolland.

Glemte du ikke at nævne en fast forbindelse (tunnel) til Bornholm?
Jo!

Citat fra: tgsen Dato 24/10-24, 08:12
Citat fra: Svend Dato 24/10-24, 06:58
Citat fra: tgsen Dato 24/10-24, 00:28
Citat fra: Jens Hansen Dato 23/10-24, 17:11Bevarelse af tunnelfabrikken er vist i første omgang tiltænkt at bygge elementer til østlig Ringvej i København.

Og mon så ikke en Kattegatforbindelse?

Og Als-Fyn.
Derefter kan det blive Gedser - Dierhagen og Langeland - Lolland.

Glemte du ikke at nævne en fast forbindelse (tunnel) til Bornholm?
Jo!


Og videre til Estland, Letland og Litauen...

(Scroll ned til 23. december...)

Gå op Sider: 1 ... 5 6 [7]
Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak