Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Region Midtjylland vil investere ekstra midler i nye trafikløsninger
Kollektiv Trafik Forum 31. OKT 2024:

"Region vil investere ekstra midler i nye trafikløsninger
Et budgetoverskud på 50 millioner kroner på posten "kollektiv trafik for 2025" i Region Midtjylland skal blandt andet bruges til at styrke og forbedre mobiliteten i regionen - eksempelvis afsætter Region Midtjyllands politikere midler til afdrag på tre batteritog til Lemvigbanen, til ladeinfrastruktur på endestationer for el-busser på lange ruter og mobilitetsprojekter. Overskuddet kommer, fordi passagerne efter corona-tiden er vendt tilbage til busser og tog i større omfang end forventet.
....."


Læs nærmere om den usædvanlige situation her: https://www.kollektivtrafik.dk/region-vil-investere-ekstra-midler-i-nye-trafikloesninger/3325 - som foruden bl.a. Lemvigbanen også kommer Aarhus Letbane til gode.

M.v.h.
Niels

Citat fra: Niels Munch Dato 31/10-24, 15:33Kollektiv Trafik Forum 31. OKT 2024:

"Region vil investere ekstra midler i nye trafikløsninger
Et budgetoverskud på 50 millioner kroner på posten "kollektiv trafik for 2025" i Region Midtjylland skal blandt andet bruges til at styrke og forbedre mobiliteten i regionen - eksempelvis afsætter Region Midtjyllands politikere midler til afdrag på tre batteritog til Lemvigbanen, til ladeinfrastruktur på endestationer for el-busser på lange ruter og mobilitetsprojekter. Overskuddet kommer, fordi passagerne efter corona-tiden er vendt tilbage til busser og tog i større omfang end forventet.
....."


Læs nærmere om den usædvanlige situation her: https://www.kollektivtrafik.dk/region-vil-investere-ekstra-midler-i-nye-trafikloesninger/3325 - som foruden bl.a. Lemvigbanen også kommer Aarhus Letbane til gode.

M.v.h.
Niels
Hvad med genoprette de forsvundet afgange som i skulle spare væk med de penge? Der er mange byer der savner deres busser som i har nedlagt!

Togene til Lemvig banen skulle købes aligevel

da men har svært ved og blive ved med og holde y togene kørerne
så det er lidt en gratis omgang de bruger

købet af togene er bestemt for flere år siden

Citat fra: Lyntoget Dato 31/10-24, 21:52Togene til Lemvig banen skulle købes aligevel

da men har svært ved og blive ved med og holde y togene kørerne
så det er lidt en gratis omgang de bruger

købet af togene er bestemt for flere år siden
Tusind tak Lemvig for at stjæle vores busser!

Citat fra: mgameing123 Dato  1/11-24, 05:55Tusind tak Lemvig for at stjæle vores busser!

Hej "mgameing123",

Baseret på dine mange indlæg om "dine" busruter havde jeg nærmest ventet en kommentar fra dig. Du skal blot have i erindring, at økonomien for lokalruter påhviler primærkommunerne, hvorimod regionen står for de regionale ruter og lokalbaner.

Blot så du ved, med hvem du evt. har et mellemværende, når du har nået valgretsalderen.

Og for at foregribe enhver misforståelse, så skrev du selv i et tidligere indlæg således: ".... så snart jeg bliver 18 så ser Midttrafik mig aldrig igen".

M.v.h.
Niels

Citat fra: Niels Munch Dato  1/11-24, 07:53
Citat fra: mgameing123 Dato  1/11-24, 05:55Tusind tak Lemvig for at stjæle vores busser!

Hej "mgameing123",

Baseret på dine mange indlæg om "dine" busruter havde jeg nærmest ventet en kommentar fra dig. Du skal blot have i erindring, at økonomien for lokalruter påhviler primærkommunerne, hvorimod regionen står for de regionale ruter og lokalbaner.

Blot så du ved, med hvem du evt. har et mellemværende, når du har nået valgretsalderen.

Og for at foregribe enhver misforståelse, så skrev du selv i et tidligere indlæg således: ".... så snart jeg bliver 18 så ser Midttrafik mig aldrig igen".

M.v.h.
Niels
Jeg taler om de regionale ruter i Midtjylland. Der er mange aftens afgange der blev sløjfet i 2023.

Citat fra: mgameing123 link=msg=22389 date=quote author=Niels Munch link=msg=22388 date=1730444029]
Citat fra: mgameing123 Dato  1/11-24, 05:55Tusind tak Lemvig for at stjæle vores busser!

Hej "mgameing123",

Baseret på dine mange indlæg om "dine" busruter havde jeg nærmest ventet en kommentar fra dig. Du skal blot have i erindring, at økonomien for lokalruter påhviler primærkommunerne, hvorimod regionen står for de regionale ruter og lokalbaner.

Blot så du ved, med hvem du evt. har et mellemværende, når du har nået valgretsalderen.

Og for at foregribe enhver misforståelse, så skrev du selv i et tidligere indlæg således: ".... så snart jeg bliver 18 så ser Midttrafik mig aldrig igen".

M.v.h.
Niels
Citat fra: Niels Munch Dato  1/11-24, 07:53
Citat fra: mgameing123 Dato  1/11-24, 05:55Tusind tak Lemvig for at stjæle vores busser!

Hej "mgameing123",

Baseret på dine mange indlæg om "dine" busruter havde jeg nærmest ventet en kommentar fra dig. Du skal blot have i erindring, at økonomien for lokalruter påhviler primærkommunerne, hvorimod regionen står for de regionale ruter og lokalbaner.

Blot så du ved, med hvem du evt. har et mellemværende, når du har nået valgretsalderen.

Og for at foregribe enhver misforståelse, så skrev du selv i et tidligere indlæg således: ".... så snart jeg bliver 18 så ser Midttrafik mig aldrig igen".

M.v.h.
Niels
Jeg forstår godt hvordan busruter bliver finansieret. Når jeg taler om "mine" busruter så taler jeg om mange regionale ruter der har mistede alt for mange afgange. Mange ruter nu er næsten ubrugelig så folk skal anskaf en bil nr. 2.

Citat fra: mgameing123 Dato  1/11-24, 08:56Jeg forstår godt hvordan busruter bliver finansieret......

Ok, du bliver dog ikke hørt i det til teoriprøven.

Citat fra: Niels Munch Dato  1/11-24, 11:45
Citat fra: mgameing123 Dato  1/11-24, 08:56Jeg forstår godt hvordan busruter bliver finansieret......

Ok, du bliver dog ikke hørt i det til teoriprøven.
?

Hej

Skulle vi finde tilbage til substansen? Erhvervelse af kørekort er vist ikke så relevant her. Måske heller ikke Region Midtjyllands busruter, da det jo er et jernbaneforum - og så måske alligevel, da tingene hænger sammen.

Jeg er også lidt forundret og kritisk overfor, at regionen vil bruge 50 mio. på nye "trafikløsninger", som der står i overskriften, uden det giver konkrete forbedringer for passagererne her og nu. Jeg er med på, at nye tog til Lemvigbanen skal betales, men som skrevet andet steds, er det lidt en gratis omgang, der kan også være fornuft i noget af det andet, man vil afprøve og udvikle på. Meeeeen  - 50 mio. kr. er trods alt over 6% af de samlede billetindtægter, og det kan virke som om de nu bliver "klattet væk" her. Man kan jo prøve at vende det om og forestille sig, hvordan regionsrådet ville reagere, hvis man bad om en tillægsbilling på 50 mio. kr. til disse ting, uden passagererne mærker meget til det.

MVH; Lars

Citat fra: Niels Munch Dato  1/11-24, 11:45
Citat fra: mgameing123 Dato  1/11-24, 08:56Jeg forstår godt hvordan busruter bliver finansieret......

Ok, du bliver dog ikke hørt i det til teoriprøven.
Der går langt tid indtil jeg skal tage kørekort og alligevel tænker jeg at stadig tage bussen i noget tid fordi de vil beholde rejsekort.

Gå op Sider:[1]
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Jernbanebøger

På Sporet Af 2022

På Sporet Af 2022. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak