Citat fra: emc Dato 10/08-25, 10:12Den er jeg med på, mit spørgsmål gik på om det reelt er BDKs manglende kapacitet, der gør, at det tager så lang tid, eller om det rent faktisk ville tage nogenlunde så lang tid uanset.
Jeg kan ikke noget klar svar. Men jeg har kigget i den sidste anlægsplan, som opdatere situationen. Man skal arbejde med elektrificering i 2026 på Storstrømsbroen, Nykøbing F og Aarhus H, så det kan kommet eltog til Nykøbing F, Aarhus og Aalborg Lufthavn med K27. Kun Aarhus H spor 2 og 3 bliver ikke færdig til K27. Men Banedanmark skriver i Anlægsplanen for 2025, at detailudrulningsplan for de manglede dele af elektrificering endnu ikke er klar.
En anden flaskehals er programmet i Øst, hvor Storstrømsbroen og Mogenstrup-Ringsted skal var klar i slutning af 2026. Svendborgbanen får også nyt signalsystem i 2026... Den nuværende plan bygger på hvad leverandøren har kapacitet til...
En lille interessant ting - signalsystemet er klar til den nye station ved Rødby sidst i 2027.... det giver mulighed for dieseltog til den station... for køreledninger er først klar i 2028...