Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Lidt hjælp til research med s-tog a 1st generation
Jeg kigger efter et par tegninger til at genskabe en model a de diverse udgaver a den første generation, men det har ikke lige hveret nemt at finde info, nogen der kender en god side?

Modelbanenyt 1962 havde bygge tegninger til 3. sereie af 1 første generation S-tog

Download fra Signalpostens hjemmeside

Eskild

hvad med en tegning for vogen også?

Citat fra: Nicolaj93 Dato  6/06-22, 03:31hvad med en tegning for vogen også?

Hvilken vogn?

Her er tegning for DSB MM 763-778 S-togs motorvogn: https://www.signalposten.dk/modelbanenyt.php?aar=1962&nr=3
og for DSB FS 952-975 S-togs styrevogn: https://www.signalposten.dk/modelbanenyt.php?aar=1962&nr=4 .

M.v.h.
Niels

Vil gerne vedhæfte en tegning af en 1. G MM, har fået lidt hjælp i sin tid fra webmaster, men "indgangen" kan jeg ikke finde, hjælp udbedes, please.

Kan IKKE finde hen til "Vedhæftede filer" og knappen "Tilføj filer". Det var sq noget nemmere i det gamle forum synes jeg!

Steff

Lidt hjælp til research med s-tog a 1st generation
Af Niels Munch. 7/06-22, 18:00.
Seneste redigering: 7/06-22, 18:02 af Niels Munch
Hej Steff,

Du har tegnet og skrevet om S-tog i Lokomotivet nr. 37/1994: https://www.signalposten.dk/lokomotivet.php?aar=1994&nr=37
samt skrevet i Lokomotivet nr. 112/2013: https://www.signalposten.dk/lokomotivet.php?aar=2013&nr=112 . Her findes også Allan Hansens tegninger af MM og FS.

M.v.h.
Niels

Citat fra: Steff Dato  7/06-22, 17:06Vil gerne vedhæfte en tegning af en 1. G MM, har fået lidt hjælp i sin tid fra webmaster, men "indgangen" kan jeg ikke finde, hjælp udbedes, please.

Kan IKKE finde hen til "Vedhæftede filer" og knappen "Tilføj filer". Det var sq noget nemmere i det gamle forum synes jeg!

Hej igen, Steff

Mon ikke "vores spørger" kan finde tegningerne af MM og FS; det kræver selvfølgelig, at man orker mere end ét klik.

Hvad der imidlertid mangler, er mellemvognen FM, som jeg kun har i denne udgave:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DSB FM (DRM).

M.v.h.
Niels

Go´aften Niels

Tak, det var bl.a. den flotte tegning ;D fra LOKOMOTIVET jeg ville vise + noget mere.

Men spørgeren KUNNE JO søge på "Jernbanekilder", tror at jeg selv har fundet 4 til 5 derfra af 1 G, da det blev afprøvet.

Endnu engang tak for henvisningen!

bedste hilsener

Steff

NB: Sådan lidt OT men alligevel. Dette forum vrimler ikke lige ligefrem med billeder, kunne være at det lettere omstændige i det hele taget at finde ud af hvordan billeder uploades kan være en årsag. Man en "Upload knap" som i det gamle forum.

Tilføj billeder til et indlæg
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 8/06-22, 00:09.
Citat fra: Steff Dato  7/06-22, 19:47NB: Sådan lidt OT men alligevel. Dette forum vrimler ikke lige ligefrem med billeder, kunne være at det lettere omstændige i det hele taget at finde ud af hvordan billeder uploades kan være en årsag. Man en "Upload knap" som i det gamle forum.

Klikker man på "Citer", får man en begrænset editor, hvor man kan svare på et tidligere indlæg i tråden. Her kan man ikke vedhæfte eller uploade nye billeder.

Klikker man på "Svar", får man alle muligheder, herunder "Vedhæftede filer", hvor man kan uploade nye billeder til det indlæg, man er ved at skrive.
Ønsker man at tilføje noget citeret tekst til sit indlæg, kan man markere det under "Emneresume" og derefter trykke "Citer", hvorefter den citerede tekst kopieres ind i det indlæg man er ved at skrive.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Lidt hjælp til research med s-tog a 1st generation
Af Gæst MightyGoosenator. 30/06-22, 16:20.
Seneste redigering: 30/06-22, 16:24 af MightyGoosenator
Citat fra: Nicolaj93 Dato  5/06-22, 13:42Jeg kigger efter et par tegninger til at genskabe en model a de diverse udgaver a den første generation, men det har ikke lige hveret nemt at finde info, nogen der kender en god side?
Jeg har et par tegninger til litra MM og FS. Ved ikke om du kan bruge dem. :D

Lidt hjælp til research med s-tog a 1st generation
Af Gæst MightyGoosenator. 30/06-22, 16:41.
Havde lidt tekniske problemer, så jeg kom til at skrive 2 gange.

Her er nogle Litra MM og FS tegninger jeg har. Håber de kan bruges :)

Litra MM tegning fra 1994
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Litra FS tegning fra cirka 1949
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Litra MM tegning fra 1950
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Gå op Sider:[1]

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak