Citat fra: Viktoria Skov Dato 23/02-25, 19:25Det er intet problem at komme ned under M3 og de andre tunneler, da Fremtidens S-tog har sagt god for anvendelse af 50‰ stigning i længdeprofilet.
..
præcis. De tog der ikke er bestillt endnu, kan snilt bestilles med krav om at de skal kunne klare de 50‰ i tunneller.
Litra SA/SE kender ikke til det krav. Spørgsmålet gik på om Litra SA/SE kunne driftskoble efter de var kørt igennem tunnellen.
Hele tunnelideen bliver nok ikke "noget problem", det hele koster bare lidt ekstra.
I start 90erne fald designvalget på minimetroen. Der er rigtig mange prisfordele forbundet ved at bruge de små tog og strømskinne. Dengang var der også nogen der drømte om at få "den næste generation S-tog" igennem tunneller til Amager og Ørestaden eller reintroducere sporvogne (eller urban light rail, som de kaldes) eller eller eller.
Den tunnel er en ide, et bidrag til en diskussion. Der er flere bidrag.
Hvis man ikke beslutter hvor pengene skal komme fra, er der ingen der begynder at grave.