Jeg synes det kommer an på de lokale forhold. I Esbjerg kan man godt overskue at der holder forskellige tog i spor 3, men i Aarhus kan du ikke nødvendigvis se et tog der holder ude i 7B når du står inde ved trappen.
Ved IC3/IR4 er det også en stor fordel at der er fysisk afstand mellem togene når de deles undervejs.
Banedanmarks perronskærme er også ret små hvilket begrænser detaljegraden af informationer der kan vises.
Citat fra: Gustav Hansen Dato 6/06-26, 15:23Hvis man gerne vil beholde den nuværende model hvor hele sporet har ét nummer alene så kunne det være rart at tydeliggøre hvilket perronafsnit man er i. Tegn det på perronen og gør skiltningen tydeligere. Selv en nørd som mig har svært ved at læse og forstå den nuværende skiltning til perronafsnit.
Mange stationer havde faktisk malet en farve for hvert perronafsnit på perronforkanten. I Hjørring kan jeg huske at det var baseret på IC3, så der var markeret hvor dørene var placeret på op til 3 IC3 i spor 1 og med forskellig farve for de enkelte togsæt/afsnit.
Man kan stadig ane den blå farve på fotos herinde:
https://danskejernbaner.dk/vis.station.php?FORLOEB_ID=525Med IC5 er det noget man kan overveje igen.