Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Vestfyen banen
Gå ned Sider:[1] 2 3
Vestfyen banen
Af Anders Larsen. 28/04-25, 14:39.
Man kan nu se fremskridt på Vestfyen banen på disse nye kort.

Også den nye Storstrømsbro er "færdig" på de nye billeder.

https://kort.plandata.dk/modules/mobile/?layers=theme-gst-orto_foraar_temp

Vestfyen banen
Af Mads. 28/04-25, 19:07.
Citat fra: Anders Larsen Dato 28/04-25, 14:39Man kan nu se fremskridt på Vestfyen banen på disse nye kort.

Også den nye Storstrømsbro er "færdig" på de nye billeder.

https://kort.plandata.dk/modules/mobile/?layers=theme-gst-orto_foraar_temp

Den blev landfast lige før nytår.
https://www.tv2east.dk/vordingborg/den-nye-storstroemsbro-er-nu-landfast

Vestfyen banen
Af Anders Larsen. 28/04-25, 20:11.
I know

Vestfyen banen
Af Ole Dinesen. 28/04-25, 20:47.
Et billede optaget i går mellem Elmelundsvej og Bavnedamvej vest for Odense. Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Vestfyen banen
Af Ole Dinesen. 4/04-26, 13:25.
To billeder fra i dag. Ny bane overføringen over Bavnedamsvej vest for Odense, og gammel bane set mod Odense fra broen, der fører Bavnedamsvej over banen.

Vestfyen banen
Af Danielsen. 4/04-26, 16:03.
Er det derfor, der er togbusser mellem Odense og Fredericia?

Vestfyen banen
Af Mads. 4/04-26, 17:57.
Citat fra: Danielsen Dato  4/04-26, 16:03Er det derfor, der er togbusser mellem Odense og Fredericia?

Ja.

https://www.vejdirektoratet.dk/node/17359

Vestfyen banen
Af Ole Dinesen. 2/05-26, 20:56.
Nørregade ved Ejby i retning mod Odense. Foto fra i går.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Vestfyen banen
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 2/05-26, 22:50.
Der er flere dele af strækningen hvor det begynder at ligne der skal komme en bane, mens andre steder er de dårligt nok i jorden.

Vestfyen banen
Af Ole Dinesen. 30/05-26, 17:17.
Lidt billeder fra i dag.

Udfletningen ved Elsesmindevej i Odense, set i retning mod Odense.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Det nye vestgående spor på gammel bane set mod Odense. Broen der fører Bavnedamvej over banen ligger cirka 200 meter bag fotografen.

Et par hundrede meter længere ind mod Odense føres ny bane over det nye vestgående gammel bane spor.

Vestfyen banen
Af LM94. 31/05-26, 11:17.
Undskyld mig, men ligner det på billederne at underføringerne kun er bygget til 1 spor??

Vestfyen banen
Af Krabsen. 31/05-26, 11:23.
Citat fra: LM94 Dato 31/05-26, 11:17Undskyld mig, men ligner det på billederne at underføringerne kun er bygget til 1 spor??
Til niveaufri indfletning er der vel ikke brug for mere?

Vestfyen banen
Af LM94. 31/05-26, 11:31.
Citat fra: Krabsen Dato 31/05-26, 11:23
Citat fra: LM94 Dato 31/05-26, 11:17Undskyld mig, men ligner det på billederne at underføringerne kun er bygget til 1 spor??
Til niveaufri indfletning er der vel ikke brug for mere?

Jeg formoder/forventede da at hele strækningen er bygget til dobbeltspor?

Vestfyen banen
Af Svend. 31/05-26, 11:48.

Det er det vestgående spor på den gamle bane fra Odense til Kavslunde der går under den nye bane.

Vestfyen banen
Af steenth. 31/05-26, 11:50.
Citat fra: LM94 Dato 31/05-26, 11:31Jeg formoder/forventede da at hele strækningen er bygget til dobbeltspor?
Sporet under broen er imod vest ad den gamle bane, som omlægges, så i den retning kan krydse dobbeltsporet over broen ude af niveau. Så det er ikke skinner for den nye bane, men omlægning af spor for den gamle bane, som giver plads til den nye bane.

Gå op Sider:[1] 2 3
Billige jernbane T-shirts

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak