Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Køreplansændringer i forbindelse med Roskilde Festival
Vi har tidligere diskuteret de mulige udfordinger ved at flette DSBs festivaltog ind imellem Lokaltogs regulære tog på strækningen imellem Roskilde og Køge og nu er der så kommet en "løsning", nemlig at nogen af Lokaltogs afgange simpelthen aflyses.

Læs mere her.

Hej Michael

Det er den løsning, som man de sidste mange år har brugt.

Hilsner Keld

Ja det giver måske mening de ikke kan køre lige så mange mellem Gadstrup og Roskilde... Men igen, hvorfor skal man vende togene helt i Køge... Kunne man ikke vende i Gadstrup! Det er sådan noget jeg ikke helt forstår...

Citat fra: D 826 Dato 10/06-22, 15:58Det er den løsning, som man de sidste mange år har brugt.
Ikke desto mindre har det tidligere været grundlag for en større debat her på "kanalen" om hvordan det ville forløbe.

Citat fra: Michael Deichmann Dato 10/06-22, 16:31
Citat fra: D 826 Dato 10/06-22, 15:58Det er den løsning, som man de sidste mange år har brugt.
Ikke desto mindre har det tidligere været grundlag for en større debat her på "kanalen" om hvordan det ville forløbe.

Den startede lige her omkring.......
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=177744

Forskellen er vel også at DSB har haft ferie køreplan med timedrift de sidste mange år.

Her nøjes Østbanen med kun at køre timedrift under festivalen.


Det kan vel også tilføjes at de holder pause i sporarbejdet mens der er festival/Tour De France i Roskilde.

Citat fra: Anders Larsen Dato 21/06-22, 08:37Forskellen er vel også at DSB har haft ferie køreplan med timedrift de sidste mange år.

Jeg tror vi skal mange år tilbage, for at finde egentlige sommerkøreplaner (formoder der er det du mener med "ferie køreplan") hos DSB.

De sidste mange år, har der kun været ét køreplansskift pr år, medio December. Altså samme køreplane (plus/mins sporarbejde) hele året.

Citat fra: thomastog Dato 21/06-22, 09:39Jeg tror vi skal mange år tilbage, for at finde egentlige sommerkøreplaner (formoder der er det du mener med "ferie køreplan") hos DSB.

De sidste mange år, har der kun været ét køreplansskift pr år, medio December. Altså samme køreplane (plus/mins sporarbejde) hele året.

Ikke desto mindre har DSB neddroslet trafikken i sommerferien, fx med færre myldretidsafgange og den slags.

Citat fra: RasmusD Dato 21/06-22, 10:07
Citat fra: thomastog Dato 21/06-22, 09:39Jeg tror vi skal mange år tilbage, for at finde egentlige sommerkøreplaner (formoder der er det du mener med "ferie køreplan") hos DSB.

De sidste mange år, har der kun været ét køreplansskift pr år, medio December. Altså samme køreplane (plus/mins sporarbejde) hele året.

Ikke desto mindre har DSB neddroslet trafikken i sommerferien, fx med færre myldretidsafgange og den slags.
DSB bruger begrebet "lille hverdag", som netop betyder at der er færre myldretidstog og muligvis også færre aflastningstog, ICL+ mfl. Begrebet bruges mig bekendt i skolesommerferien, i dagene mellem jul og nytår og i dagene omkring forårets helligdage; mandag-onsdag i påskeugen, fredagen efter Kr. Himmelfartsdag osv.

Hilsen Mikkel

Citat fra: thomastog Dato 21/06-22, 09:39
Citat fra: Anders Larsen Dato 21/06-22, 08:37Forskellen er vel også at DSB har haft ferie køreplan med timedrift de sidste mange år.

Jeg tror vi skal mange år tilbage, for at finde egentlige sommerkøreplaner (formoder der er det du mener med "ferie køreplan") hos DSB.

De sidste mange år, har der kun været ét køreplansskift pr år, medio December. Altså samme køreplane (plus/mins sporarbejde) hele året.


Det ændre ikke på at Lille Syd har kørt med timedrift om sommeren, også i årene før Corona.

Så kan du kalde det hvad du har lyst til. :-)

Gå op Sider:[1]

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak