Citat fra: Owen Dato 17/02-26, 13:38Hvis jeg forstår det rigtigt, Rejsekort-appen bruger lokationtjenesten hele tiden under rejsen, og derfor skal man ikke skift transportmiddel i appen undervejs, da den ved hvor du var. Mens DSB-appen bruger kun din lokation mens appen er åben, og derfor skal du fortælle appen når du skifter, så den kan registrerer din lokation på dette tidspunkt.
DSB bruger også lokationen hele tiden under en rejse. Det er også værd at tage med, at "appen er åben" kan betyde forskellige ting – de fleste brugere vil nok forstå det som at det er den de ser på skærmen, men for systemet kan det også betyde at den ligger i baggrunden. Den skal så dobbeltlukkes hvis man vil være helt sikker på, at den ikke laver noget.
Apps kan så lave forskellige ting i baggrunden, f.x. afspille musik eller som her holde øje med ens position. Det sidste er så nødvendigt for at se, hvilket tog/bus man er med eller om man overhovedet bevæger sig uanset betjeningssystem.
For mig er det vigtigste, at jeg kan slukke for appen, når jeg er færdig med min rejse. Løbende tjekin generer mig ikke så meget og DSBs app er flink til at spørge om man er færdig med rejsen, hvorefter den stopper sporingen. Det synes jeg er fint nok – det store app-dataproblem er jo ikke at følge min rejse fra stoppested til stoppested, men nærmere gåturen til den præcise adresse jeg skal til. Det fordrer så at man har en tjek ud-funktion, ellers kan appen jo ikke selv vide, hvornår den skal stoppe sporingen.