Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Rejsekort som app
Gå ned Sider: 1 ... 9 10 [11]
Rejsekort som app
Af Time will tell. 5/05-26, 23:39.
Citat fra: Henning Makholm Dato  5/05-26, 22:58
Citat fra: Henrik Hansen Dato  5/05-26, 21:59Hvad er det gode argument for IKKE at udskyde det med en måned i hele landet, på ALLE transportmidler, altså busser i Jylland og på Fyn.

Mit gæt (men jeg ved ingenting!) er at man må have lovet nogen busoperatører vestpå at de 28. maj kan begynde at tage nyindkøbte busser i drift som ikke har det gamle udstyr monteret, og at man af en eller anden grund prioriterer simpel kommunikation frem for "... men på lige præcis disse linjer kan man ikke bruge det".
Det er faktisk den begrundelse der er brugt

Rejsekort som app
Af PD Hansen. 6/05-26, 01:30.
Citat fra: Time will tell Dato  5/05-26, 23:39
Citat fra: Henning Makholm Dato  5/05-26, 22:58
Citat fra: Henrik Hansen Dato  5/05-26, 21:59Hvad er det gode argument for IKKE at udskyde det med en måned i hele landet, på ALLE transportmidler, altså busser i Jylland og på Fyn.

Mit gæt (men jeg ved ingenting!) er at man må have lovet nogen busoperatører vestpå at de 28. maj kan begynde at tage nyindkøbte busser i drift som ikke har det gamle udstyr monteret, og at man af en eller anden grund prioriterer simpel kommunikation frem for "... men på lige præcis disse linjer kan man ikke bruge det".
Det er faktisk den begrundelse der er brugt
Det er en forståelig begrundelse, men det er ikke den officielle begrundelse, der er brugt over for borgerne/kunderne. Der omgår/udelader man tilsyneladende gerne sandheden kreativt - og har i stedet strikket en historie sammen om at udskydelsen på Sjælland er fordi det er der, de fleste bor. Det er en meget ringe trøst for de 100.000 i Jylland/Fyn - som man åbenbart vurderer ikke kan tåle at høre den reelle begrundelse. Og man er nok vant til at de fleste journalister bare skriver pressemeddelelser af, uden at forholde sig kritisk. Det klæder ingen af parterne. Tænk hvis man havde arbejdet tilstrækkeligt hårdt så alle basiskort-varianter kunne have været tilgængelige i ordentlig tid.

Rejsekort som app
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 6/05-26, 14:02.
Skal vi ikke få teksten fra den mail brugerne har modtaget;
Vi ændrer datoen for lukning af det fysiske Rejsekort, så det sker trinvist. Sidste rejsedag er den 28. maj i busser, lokaltog og letbaner i Jylland og på Fyn. På Sjælland og i tog fra DSB og GoCollective på tværs af landet er sidste rejsedag den 29. juni.

Lukningen sker trinvist, da nogle få billettyper til Basiskort bliver klar senere, og fordi størstedelen af dem, som fortsat rejser med det fysiske Rejsekort, bor på Sjælland.

Rejsekort som app
Af KlausJ. 6/05-26, 18:12.
"nogle få billettyper til Basiskort bliver klar senere" fortæller ikke meget om, hvor mange billettyper der er, og hvor mange de arbejder på.
Når de ikke kan/vil fortælle dette, tillader jeg mig at tvivle på, om én måned ekstra overhovedet skulle gøre en forskel.

Jeg savner tiden, hvor man kunne få papkortet med posten, og efter 12 måneder fik 1½ måned refunderet.

Rejsekort som app
Af thomastog. 6/05-26, 18:47.
Citat fra: KlausJ Dato  6/05-26, 18:12"nogle få billettyper til Basiskort bliver klar senere" fortæller ikke meget om, hvor mange billettyper der er, og hvor mange de arbejder på.
Når de ikke kan/vil fortælle dette, tillader jeg mig at tvivle på, om én måned ekstra overhovedet skulle gøre en forskel.

Mon ikke man kan regne det du, ved at kigge på denne side ?
https://www.rejsekort.dk/luk/Saadan-rejser-du-fremover

Rejsekort som app
Af esni. 6/05-26, 19:48.
Citat fra: thomastog Dato  6/05-26, 18:47
Citat fra: KlausJ Dato  6/05-26, 18:12"nogle få billettyper til Basiskort bliver klar senere" fortæller ikke meget om, hvor mange billettyper der er, og hvor mange de arbejder på.

Mon ikke man kan regne det du, ved at kigge på denne side ?
https://www.rejsekort.dk/luk/Saadan-rejser-du-fremover

Det kan man sikkert, men det havde været mere passende, hvis rejsekort-selskabet havde sagt det lige ud

Eskild

Gå op Sider: 1 ... 9 10 [11]
DSB MO 1973

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak