Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Se status på Letbanebyggeriet - maj 2025
Og jeg kan tilføje, at det næstsidste togsæt bliver leveret om 6 dage i Glostrup :) Det sidste togsæt kommer ikke så længe efter.

Citat fra: banemanden Dato 13/06-25, 21:33Og jeg kan tilføje, at det næstsidste togsæt bliver leveret om 6 dage i Glostrup :) Det sidste togsæt kommer ikke så længe efter.

Ved du også hvornår testkørsler starter med 10 minutters drift, som jo bliver frekvensen indtil åbningen af 2. etape.?

Citat fra: Ncard00 Dato 17/06-25, 13:48
Citat fra: banemanden Dato 13/06-25, 21:33Og jeg kan tilføje, at det næstsidste togsæt bliver leveret om 6 dage i Glostrup :) Det sidste togsæt kommer ikke så længe efter.

Ved du også hvornår testkørsler starter med 10 minutters drift, som jo bliver frekvensen indtil åbningen af 2. etape.?

Det kommer meget an på, om planerne holder osv. Der er en dato man arbejder efter, men Aarsleff og de andre der skal bygge og rette til, har et relativt stort efterslæb med ting der skal være færdige på den delstrækning man åbner først. Jeg vil ikke melde nogen dato ud, for projekter har det med at ændre sig eller skride i tid, men at du efter planen ville kunne opleve det køre om en måned er ikke urealistisk... Med de forbehold der kan være.

Jeg passerede en særtransport med et letbanetog på motorvejen her til aften. Det var et sjovt syn.

Men farverne stemte ikke overens med Hovedstadens Letbane (det så ud til at være tofarvet, blåt forneden op til vinduernes underkant og en hvid/æggehvid for resten), så gad vide om hvilket tog, det var...

Lyder næsten som Göteborg?

Citat fra: Insdel Dato 18/06-25, 00:29Lyder næsten som Göteborg?

Ja! Har lige tjekket billeder fra Google, og det var nøjagtigt den!

Citat fra: RasmusD Dato 18/06-25, 00:06

Jeg passerede en særtransport med et letbanetog på motorvejen her til aften. Det var et sjovt syn.

Men farverne stemte ikke overens med Hovedstadens Letbane (det så ud til at være tofarvet, blåt forneden op til vinduernes underkant og en hvid/æggehvid for resten), så gad vide om hvilket tog, det var...

Ja det er de M34 tog de får leveret fra Alstom du har mødt :)

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak