Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Interiørbilleder af Prototypelyntog
Hejsa, jeg leder efter billeder af interiør på proto-lynet. Indtil videre har jeg kun haft held med at finde 1 billede taget inden i en Bfs styrevogn. Det drejer sig specifikt om Cfm vognen, og også hvad den har været brugt som. Var det restaurant/bar vogn?

Interiørbilleder af Prototypelyntog
Af Leif Jørgensen, Hedehusene. 1/07-25, 22:54.
Seneste redigering: 1/07-25, 22:59 af Leif Jørgensen
Litra Cfm var en servicevogn med kiosk, tjenestekupé, handicapkupé og tre flexkupéer. De sidstnævnte kunne sammenlægges til en konferencekupé. Der er en generel omtale på siden om prototypelyntog. Derudover kan jeg anbefale dig at låne bogen Fra lyntog til Intercity, hvor der er en mere udførlig beskrivelse og indretningstegninger af litra Cfm. I bogen DSB Design er der også omtale med billeder af kiosken og konferencekupéen.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Citat fra: Leif Jørgensen Dato  1/07-25, 22:54Litra Cfm var en servicevogn med kiosk, tjenestekupé, handicapkupé og tre flexkupéer. De sidstnævnte kunne sammenlægges til en konferencekupé. Der er en generel omtale på siden om prototypelyntog. Derudover kan jeg anbefale dig at låne bogen Fra lyntog til Intercity, hvor der er en mere udførlig beskrivelse og indretningstegninger af litra Cfm. I bogen DSB Design er der også omtale med billeder af kiosken og konferencekupéen.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

hej Leif, tak for forklaringen og for bogforslagene, dem vil jeg kigge på at få fat i  :)

DSB udgav et særtryk nr. 1/1982 af DSB bladet, "DSB, Det nye lyntog, Maj 1982". Det er et A4 hæfte på 15 sider med illustrationer af Erling Nederland, tekniske tegninger og foto.

Håber det må kunne give nogle ideer!

Steff

Gå op Sider:[1]
Svenska-lok
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak