Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- En aften i Deutsche Oper .....
..... eller en anderledes togtur.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Deutsche Oper Berlin, Bismarckstraße i Charlottenburg, 27.06.2025 (nm).

Jo jo, vi var skam i Operaen, nærmere betegnet i Operacaféen, hvor vi nåede en kop øl, inden vi skulle give møde i Deutsche Oper U-Bahnhof, Gleis 3 ved 22-tiden, og forestillingen dér var en U-Bahn-Cabriotour på 1½ time:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
I spor 3 ventede vores tog, fremført af BVG el-/akkulok nr. 4053 (Schalker Eisenhütte 1997), U-Bahnhof Deutsche Oper 27.06.2025 (nm).

Toget var udsolgt (kapacitet 200 pass.), og forsynet med audio og gule hard-hatte tog vi plads på fladvognenes sæder, der var monteret på langs af vognene i 2 rækker, ryg mod ryg:

Så er vi ved at være klar til afgang fra U-Bahnhof Deutsche Oper, 27.06.2025 (nm). 

Herefter gik turen rundt på nettet, både Klein- og Großprofil, forbi U-Bahn stationer og deres måbende passagerer, gennem forbindelsestunneller, der ikke betjenes af passagertog og forbi dulgte opstillingsspor m.v., alt imens vores kompetente guide fortalte.

Her passeres U-Bahnhof Berliner Straße, 27.06.2025 (ots).

Undervejs, a.h.t. vores tur var tunnelernes arbejdslys tændt (ots).

Spørg ikke, præcis hvor vi var; trods guidens nøje beskrivelse af stationerne og deres historie, fordampede stedsansen, og vi kom (desværre) ikke derud, hvor U-banen kører overjordisk.

Et dulgt opstillingsspor passeres, men hvor (nm)?

Her passeres i hvert fald U-Bahnhof Güntzelstraße, der er under renovering (nm).

Toget medførte 4 lange bogie-fladvogne, her BVG Plattformwagen 4116 (Schalke 1984), U-Bahnhof Deutsche Oper 27.06.2025 (nm).

Da vi undervejs kørte lige så meget forlæns, som baglæns (skønt altid sidelæns :) ), var der selvfølgelig noget i den anden ende, nemlig en styrevogn:

Styrevogn ("Spitzenwagen" hvori også guiden sad) BVG nr. 4157, U-Bahnhof Deutsche Oper 27.06.2025 (nm). På nabosporet et henstillet "Gisela-tog".

Alt i alt en lidt anderledes, men positiv jernbaneoplevelse. Vi gik så glip af "LASH - Acts of Love", en opera af Rebecca Saunders i tre akter, 2 timer uden pause .....

Bedste hilsener
Niels

En aften i Deutsche Oper .....
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 5/07-25, 19:05.
Jeg tror godt jeg ville bytte både Marx Brothers og Queen væk for sådan en tur! De er iøvrigt også udsolgte laang tid i forvejen.

Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 5/07-25, 20:03.
OK, det er på to-do listen til næste gang jeg er i Berlin.

Tak for at dele.

Citat fra: re20000 Dato  5/07-25, 19:05Jeg tror godt jeg ville bytte både Marx Brothers og Queen væk for sådan en tur! De er iøvrigt også udsolgte laang tid i forvejen.

Citat fra: Michael Deichmann Dato  5/07-25, 20:03OK, det er på to-do listen til næste gang jeg er i Berlin.

Tak for at dele.

Jeg tror efterhånden, at BVG's udgave af "A night in the Opera" er den mest populære, og I skal nok bestille billetter i meget god tid: https://www.bvg.de/en/service-and-support/discover-berlin/u-bahn-convertible .

M.v.h.
Niels

Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 5/07-25, 22:48.
Citat fra: Niels Munch Dato  5/07-25, 20:44
Citat fra: re20000 Dato  5/07-25, 19:05Jeg tror godt jeg ville bytte både Marx Brothers og Queen væk for sådan en tur! De er iøvrigt også udsolgte laang tid i forvejen.
Citat fra: Michael Deichmann Dato  5/07-25, 20:03OK, det er på to-do listen til næste gang jeg er i Berlin.
Tak for at dele.
Jeg tror efterhånden, at BVG's udgave af "A night in the Opera" er den mest populære, og I skal nok bestille billetter i meget god tid: https://www.bvg.de/en/service-and-support/discover-berlin/u-bahn-convertible .
DET har jeg opfattet, tak :-), så det bliver ikke ved en spontan berlinertur.

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Broer og baner til Frederikssund

Broer og baner til Frederikssund. Pris 340 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak