Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Tsjekkiske EuroCity-tog i Tyskland
Tsjekkiske EuroCity-tog i Tyskland
Af eyolf, Slemmestad, Norge. 13/06-22, 12:01.
Det har vært interessant å følge med på hvordan disse togene har utviklet seg. Da jeg første gang støtte på et, i Stralsund i 2009, besto det av en blanding av tsjekkiske og østerrikste vogner og hadde tysk lok. De tsjekkiske virket relativt slitne. Toget skulle kjøre Berlin-Praha-Wien:


I 2013, fortsatt med tysk lok (Jeg tror destinasjnen var Hamburg, men jeg er ikke sikker), var bildet et helt annet. Vognene var tydelig oppusset og ga et rent og moderne inntrykk både ut- og innvendig:


Mitt hittil siste møte med de tsjekkiske EuroCity-togene var også i Berlin. Desitnasjon var Hamburg, og nå snakker vi om "state of the art", samme togtype som Hans Werner beskriver i sitt innlegg:


Nå er det ČD selv som holder trekkraften, med flerstrømslok leaset fra østerrikske ELL. Disse togene må tydeligvis ha vært en suksess siden de nå utvider togløpet helt til Flensburg.

Flere bilder av tsjekkiske og anddre utenlandske (også noen danske) tog i Tyskland her, bl.a. både polsk, østerriksk og tsjekkisk EuroCity.

Hvorfor blev Hans Werners tråd låst?

Eskild

Tsjekkiske EuroCity-tog i Tyskland
Af Hansen, Hans Werner. 13/06-22, 18:11.
Seneste redigering: 13/06-22, 18:15 af Hansen, Hans Werner
Svar til Eskild,

det var muligvis mig selv som har lavet rav i det, idet jeg nok har trykket på en forkert knap og dermed lukket mig ud.
Mon webmaster Tommy kan løse problemet?

med venlig hilsen
Hans Werner

Det er i hvert fald løst nu...

Eskild

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak