Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Vestegnens letbane
Gå ned Sider: 1 ... 6 7 [8] 9
Vestegnens letbane
Af Niels Munch. 7/11-25, 14:37.
Citat fra: mikkelwf Dato  7/11-25, 13:28.....
40% af Københavnerne klarer altså dagligdagen udelukkende på cyklen, så det er altså muligt at leve et liv ugen bil :)

Men vi debatterer altså under overskriften "Vestegnens letbane".

Vestegnens letbane
Af mgameing123. 8/11-25, 02:19.
Citat fra: Niels Munch Dato  7/11-25, 12:16
Citat fra: Ncard00 Dato  7/11-25, 12:06Og fjerner 1000 vis af parkeringspladser, både ved indkøbcentre, hospitaler, og stationer. Hvis folk ikke kan parkere, kan de ikke tage bilen, simpelt.

Er du ved at blive kommunalvalg-inficeret?

Du får aldrig "familien Danmark" til at slæbe poserne med deres ugentlige indkøb ind i kollektive trafikmidler, og

Du får aldrig bilister ind på "Park and Ride", hvis de ikke kan parkere ved stationer.
Det er ikke vel alle stationer der har behov på at være Park & Ride.

Vestegnens letbane
Af mgameing123. 8/11-25, 02:21.
Citat fra: mikkelwf Dato  7/11-25, 13:28
Citat fra: Ncard00 Dato  7/11-25, 12:06Og fjerner 1000 vis af parkeringspladser, både ved indkøbcentre, hospitaler, og stationer. Hvis folk ikke kan parkere, kan de ikke tage bilen, simpelt.

Du får aldrig "familien Danmark" til at slæbe poserne med deres ugentlige indkøb ind i kollektive trafikmidler, og

Du får aldrig bilister ind på "Park and Ride", hvis de ikke kan parkere ved stationer.

Måske vi skulle holde kommunalvalget ude af debatten, inden den kører helt af sporet (pun intended).

40% af Københavnerne klarer altså dagligdagen udelukkende på cyklen, så det er altså muligt at leve et liv ugen bil :)
Jeg forstår seriøst ikke hvordan Københavner elsker så meget at cykle.

Jeg med hele mit hjerte HADER at cykle. Man altid ender med at være så forpustet over at cykle.

Vestegnens letbane
Af Mads. 8/11-25, 08:14.
Citat fra: mgameing123 Dato  8/11-25, 02:21
Citat fra: mikkelwf Dato  7/11-25, 13:28

Måske vi skulle holde kommunalvalget ude af debatten, inden den kører helt af sporet (pun intended).

Jeg med hele mit hjerte HADER at cykle. Man altid ender med at være så forpustet over at cykle.

1) København er flad som en pandekage.
2) København er plastret til med lyskryds, så der er hyppige, tvunget pauser.
3) Øvelse og træning.

Vestegnens letbane
Af esni. 8/11-25, 10:54.
Citat fra: Mads Dato  8/11-25, 08:14
Citat fra: mgameing123 Dato  8/11-25, 02:21
Citat fra: mikkelwf Dato  7/11-25, 13:28Måske vi skulle holde kommunalvalget ude af debatten, inden den kører helt af sporet (pun intended).

1) København er flad som en pandekage.
2) København er plastret til med lyskryds, så der er hyppige, tvunget pauser.
3) Øvelse og træning.

For år tilbage boede jeg i Ballerup og Arbejdede i Marielundvejkvarteret i Herlev

Jeg kunne konstatere at jeg på samme tid som det tog med hurtigste kollektive forbindelse, så kunne cykle til arbejde, hjem igen og derefter køre til arbejde i bil....
Derfor cyklede jeg når vejret tillod det, og ellers tog jeg helst bilen

Eskild

Vestegnens letbane
Af emc. 8/11-25, 13:09.
Citat fra: mgameing123 Dato  8/11-25, 02:21Jeg forstår seriøst ikke hvordan Københavner elsker så meget at cykle.

Det er nemmest og hurtigst for de fleste københavnere. God byplanlægning sørger for at give genveje for cyklister og omveje for bilister, så byen ikke drukner i folk, der kører på arbejde omgivet af et kæmpe sofaarrangement pakket ind i adskillige m2 metal.

Godt, at alle ikke er som dig. :)

Vestegnens letbane
Af mgameing123. 8/11-25, 21:56.
Citat fra: emc Dato  8/11-25, 13:09
Citat fra: mgameing123 Dato  8/11-25, 02:21Jeg forstår seriøst ikke hvordan Københavner elsker så meget at cykle.

Det er nemmest og hurtigst for de fleste københavnere. God byplanlægning sørger for at give genveje for cyklister og omveje for bilister, så byen ikke drukner i folk, der kører på arbejde omgivet af et kæmpe sofaarrangement pakket ind i adskillige m2 metal.

Godt, at alle ikke er som dig. :)
København's busnet er vel til folk som mig.

Vestegnens letbane
Af Skylight. 9/11-25, 17:31.
Nogen der har status på hvornår testkørsler begynder på den nordlige del? Hvis den skal i drift fra sommer 2026, skal testkørsler vel senest starte tidlig forår (marts-april)?

Vestegnens letbane
Af larsht, København. 9/11-25, 17:42.
Citat fra: Skylight Dato  9/11-25, 17:31Nogen der har status på hvornår testkørsler begynder på den nordlige del? Hvis den skal i drift fra sommer 2026, skal testkørsler vel senest starte tidlig forår (marts-april)?
Der skal lige køreledninger op på hele den resterende del - der er stadig en del huller

Mvh
Lars

Vestegnens letbane
Af mss. 9/11-25, 17:44.
Seneste redigering: 9/11-25, 17:45 af mss
Det har jeg også tænkt over. Tror dog ikke at de starter før Buddinge-problemet er løst. Tvivler lidt på at der overhovedet er en tidsplan for det p.t.

Vestegnens letbane
Af Larsmadsen. 9/11-25, 17:55.
Citat fra: mss Dato  9/11-25, 17:44Det har jeg også tænkt over. Tror dog ikke at de starter før Buddinge-problemet er løst. Tvivler lidt på at der overhovedet er en tidsplan for det p.t.

Hvad er problemet?

Vestegnens letbane
Af Ncard00. 10/11-25, 11:51.
Citat fra: mpp Dato  7/11-25, 14:29Er der behov for letbane fra Ishøj til Høje Taastrup, hvis der kommer regionaltogsstop på Glostrup? Eller er der en anden trafik mellem Ishøj og Høje Taastrup, jeg ikke indtænker?

Ved blot at det er blevet foreslået tidligere, fordi der er et stort potentiale for vækst og byudvikling langs Ring 4 på denne delstrækning.

Vestegnens letbane
Af mss. 10/11-25, 12:48.
Citat fra: Larsmadsen Dato  9/11-25, 17:55
Citat fra: mss Dato  9/11-25, 17:44Det har jeg også tænkt over. Tror dog ikke at de starter før Buddinge-problemet er løst. Tvivler lidt på at der overhovedet er en tidsplan for det p.t.

Hvad er problemet?

Angiveligt er der for lidt plads under broen...

Vestegnens letbane
Af emc. 11/11-25, 10:18.
Citat fra: mss Dato 10/11-25, 12:48

Hvad er problemet?

Det lyder jo umiddelbart amatøragtigt, men er der noget man som udenforstående skal forstå, siden sådan noget kan komme som en overraskelse så sent i processen?

Vestegnens letbane
Af steenth. 11/11-25, 12:22.
Citat fra: mss Dato 10/11-25, 12:48

Hvad er problemet?

Hvor er der mere om det problem? Hvis det har noget betydning for tidsplanen, så det vel noget som meldes ud. Og der er ikke meldt noget ud i det sidste bestyrelsesreferat, som tyder på en forsinkelse.

Gå op Sider: 1 ... 6 7 [8] 9

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak