Citat fra: Gustav Hansen Dato 26/09-25, 09:05Citat fra: mgameing123 Dato 26/09-25, 06:16Citat fra: Gustav Hansen Dato 23/09-25, 20:58Mit gæt er at det skyldes at man i de seneste måneder har sat sig ned med det firma man de facto ved er vinderen og tilpasset så begge parter får det lige som man vil. Man har længe vidst hvem der er vinderen af udbuddet da der kun var et firma der bød på kontrakten.
Hvem var det?
Jeg tror ikke det er en god ide at jeg deler den information. Ikke før det nye udbud er overstået og kontrakten underskrevet. Det vil min arbejdsgiver sandsynligvis ikke være så glad for.
Det er almindelig pli, at man ikke kommenterer på igangværende udbud. Ikke fordi jeg tror Gustav har adgang til fortrolig information, men fordi "for mange gætterier fra kundens personale, kan give indtryk af, at konkurrencen ikke er åben". Jeg har selv i mit tidligere virke været bedt om at monitorere, hvilke leverandører en kundes personale kom til at nævne - og hvor ofte, for at "samle sammen" til en potentiel klagesag (som man jo først kigger på, når det hele er overstået). Jeg har dog aldrig selv klaget over et tabt udbud.
Jeg arbejder for Aarhus Letbane i dette udbud, og som der er linket til og meddelt, måtte det oprindelige udbud annulleres, fordi der var nogle ting omkring optioner og "bygherreleverancer", der skulle opdateres mere, end det umiddelbart er muligt indenfor udbudslovens snævre rammer. Det er ganske udramatisk.
Udbuddet - også det nye - er åbent for alle leverandører, og det ville da være glædeligt om der kom mange tilbud. Men markedet for "Tram-trains" er som bekendt voldsomt domineret af een spiller i disse år - mens flere andre "lurepasser", om det er nu, de skal bringe deres nyudviklede/opdaterede platform i spil. Der har været dialog med flere forskellige leverandører undervejs i projektet.
Lasse