Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- DSB overtager GoCollective
Gå ned Sider: 1 ... 11 12 [13]
DSB overtager GoCollective
Af andersj, Aalborg. 30/06-26, 19:08.
Citat fra: peter christensen Dato 30/06-26, 18:44
Citat fra: andersj Dato 30/06-26, 16:50Nej, for alle parter var oplyst om hvad de gik ind til. Arriva holdt et hel oplæg på RailCPH konferencen i 2019 om hvor elendigt udbuddet og den nye kontrakt var og hvad man kunne forvente og hvor følgende citat kunne findes i præsentationen:
"Udbudsformen og udbudsprocessen tvang os til IKKE at tænke ud af boksen og IKKE at forsøge at lave bedre kollektiv trafik."
Og hvem laver udbuddet og evalueringsmodellen? Transportministeriet....send en tanke (ikke nødvendigvis en venlig) til departementschefen dér.......politikerne interesserer sig ikke for togdrift og hvis bare tilbuddet ser billigt ud, så hopper de med på vognen.

Der er i hvert fald efterhånden mange indicier for at departementchefen er stærkt ideologisk drevet og det er ikke klædeligt at være det som departementchef i udøvelsen af sit hverv.

Anders

Citat fra: andersj Dato 30/06-26, 19:08Der er i hvert fald efterhånden mange indicier for at departementchefen er stærkt ideologisk drevet og det er ikke klædeligt at være det som departementchef i udøvelsen af sit hverv.
Ideologisk er ikke en betegnelse jeg vil bruge; nærmere en hensynsløs opportunist.
Det er interessant at se hvorledes Arriva får en slap kontrakt og senere trynes med forsinkelser.
DSB får en langvarig trafikkontrakt på ganske gunstige vilkår - ikke noget med udbud hér.
Dertil kan så lægges hvad der sker i BDK....afskedstalen til Hakon Iversen ved dennes afgang fra BDK var "særpræget".....for at sige det diplomatisk.
Og så klager departementschefen over at den danske jernbane er for dyr......"spejl" siger jeg bare....han har haft posten siden 2004, så de sidste 20 års dårlige beslutninger begynder at indhente ham.....

Citat fra: peter christensen Dato 30/06-26, 19:33Og så klager departementschefen over at den danske jernbane er for dyr......"spejl" siger jeg bare....han har haft posten siden 2004, så de sidste 20 års dårlige beslutninger begynder at indhente ham.....

Jeg vil ikke sætte min sparepenge på, at departementschefen stadig hedder Heinsen til efteråret.

Den nye transportminister kan nok se sin fordel i, at udskifte ham med en nyere og mere 'dynamisk' model - det trænger jernbanen forøvrigt også til.

Af Ncard00. 6/07-26, 00:04.
Hvornår ændres alle de overdragede afgange i rejseplanen til "Køres af DSB" fra d. 1/9 og frem?

Citat fra: Ncard00 Dato  6/07-26, 00:04Hvornår ændres alle de overdragede afgange i rejseplanen til "Køres af DSB" fra d. 1/9 og frem?

Der kommer til at stå det kommende navn på det nye selskab og ikke "DSB". Det sker den 1/9.

Måske DSB MidtVest

Af vestjyden. 10/07-26, 12:06.
Et overblik her:

https://lex.dk/GoCollective

Mvh Vestjyden

Gå op Sider: 1 ... 11 12 [13]
Indsend billederContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak