Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Ny Storstrøm bane del
Ny Storstrøm bane del
Af Larsmadsen. 5/11-25, 15:56.
Davs

Vil det være muligt for Bane.dk/deres entreprenør at
Sætte køreledninger og signal system fra bane delen?
Eller kommer det til at betyde spærring af vejbanen, mod sporet.
Ved godt der ikke er sat dato på åbning af vejen. ( selv om der er valg)

Ny Storstrøm bane del
Af mpp. 5/11-25, 20:14.
Altså, det er jo det man også gør andre steder – man kører et tog ud med alt udstyr og så sætter man det forskellige udstyr op i natspærringer eller hvad der nu passer i planen. Og mon ikke man allerede har støbt fundamenter til elmasterne i betonen, når man nu ikke kan ramme en pæl ned i et betondæk?

Ny Storstrøm bane del
Af Thomas123. 18/12-25, 11:02.
Blot til info:
Broens åbning for vejtrafik er udskudt til februar 2026. Så broen åbnes ikke alligevel i år.

Ny Storstrøm bane del
Af JaPa. 18/12-25, 11:36.
Vejdirektoratet regner med at åbningen for vejtrafikken sker senest februar 2026 og togene begynder at rulle over broen i 2027.

Hele (bort)forklaringen kan ses her: Vejdirektoratets pressemeddelelse

Jan P

Ny Storstrøm bane del
Af steenth. 18/12-25, 12:41.
Det sidste jeg har set på banedelen, at at man sætter signaler på det ene spor i december 2026 sammen med at Næstved-Ringsted får nyt signalsystem. Jeg har snakket med velinformeret kilde fra DSB, som siger at i K27 bliver køreplanen på strækningen som i K26, men at der kan komme små forbedringer i køreplanen, når baneanlægget med Nykøbing F er klar. En flaskehals er elektriceringsprojektet, som også skal arbejde i Aarhus og strækninger der til.

Ny Storstrøm bane del
Af Larsmadsen. 18/12-25, 13:21.
I mangel af a det at tage mig til....
Så fra transportudvalget møde.
Vedrørende genopretning af danske jernbaner, der fik jeg den opfattelse at Bane.dk ikke kan når at bruge de penge de har fået tildelt. Manpower(må være interne og eksterne). Det glæder jeg mig personligt over. Må give manpower i 2027/28 når Jylland er helt på det nye signal system, Århus opbygget, elektrificeret.

Ny Storstrøm bane del
Af steenth. 18/12-25, 14:25.
Citat fra: Larsmadsen Dato 18/12-25, 13:21I mangel af a det at tage mig til....
Så fra transportudvalget møde.
Vedrørende genopretning af danske jernbaner, der fik jeg den opfattelse at Bane.dk ikke kan når at bruge de penge de har fået tildelt. Manpower(må være interne og eksterne). Det glæder jeg mig personligt over. Må give manpower i 2027/28 når Jylland er helt på det nye signal system, Århus opbygget, elektrificeret.
Der er flere andre store projekter på vej eller i gang. Banen på Vestfyn, Udfletning ved Ringsted og ombygning af København H. Og elektrificeringen fortsætter til Kalundborg, Rødby/Femern-forbindelsen og Struer. Så Banedanmark mangler ikke opgaver.

Hvem bygger Hillerød station om i 2026? Er det Bane.dk, DSB eller Lokaltog? Det er jo i høj grad Lokaltogs skinner der skal føres igennem, men gennem DSBs station.

Ny Storstrøm bane del
Af Niels Munch. 18/12-25, 17:23.
Seneste redigering: 18/12-25, 17:32 af Niels Munch
Citat fra: Michael Deichmann Dato 18/12-25, 16:58Hvem bygger Hillerød station om i 2026? Er det Bane.dk, DSB eller Lokaltog? Det er jo i høj grad Lokaltogs skinner der skal føres igennem, men gennem DSBs station.

Det er Banedanmark, der er bygherre for projektet, om hvis omfang etc. der kan læses i Trafikstyrelsens orientering her: https://www.trafikstyrelsen.dk/vvm-liste/2025/sep/opgradering-og-fornyelse-af-hilleroed-station - med linkede bilag m.v.

Projektet er omfattet af Infrastrukturplan 2035: https://www.trm.dk/nyheder/2025/opgraderingen-af-hilleroed-station-tilfoeres-flere-midler-og-tilpasses?utm_source=chatgpt.com .

M.v.h.
Niels

Ny Storstrøm bane del
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 18/12-25, 18:05.
Citat fra: Niels Munch Dato 18/12-25, 17:23
Citat fra: Michael Deichmann Dato 18/12-25, 16:58Hvem bygger Hillerød station om i 2026? Er det Bane.dk, DSB eller Lokaltog? Det er jo i høj grad Lokaltogs skinner der skal føres igennem, men gennem DSBs station.

Det er Banedanmark, der er bygherre for projektet, om hvis omfang etc. der kan læses i Trafikstyrelsens orientering her: https://www.trafikstyrelsen.dk/vvm-liste/2025/sep/opgradering-og-fornyelse-af-hilleroed-station - med linkede bilag m.v.

Projektet er omfattet af Infrastrukturplan 2035: https://www.trm.dk/nyheder/2025/opgraderingen-af-hilleroed-station-tilfoeres-flere-midler-og-tilpasses?utm_source=chatgpt.com .

M.v.h.
Niels
Tak Niels, og jeg har set at de "går i jorden" efter nytår. Så projektet burde have været med på ovenstående liste tænker jeg.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak