Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Jernbanen.dk - 25 års jubilæum!
Jernbanen.dk - 25 års jubilæum!
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 30/11-25, 09:59.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Jernbanen.dk har 25 års jubilæum! Det er nu 25 år siden, man kunne læse følgende på internettet: "Her bygger Jernbanen.dk en database over danske jernbaners rullende materiel gennem tiderne".
Jubilæet skal selvfølgelig fejres, og det gør vi med en pakkejulekalender hver dag frem til den 24. december. På forsiden vil du hver dag finde et antal links til nye og gamle spændende jernbanebilleder, som ikke har været vist på Jernbanen.dk før.

Status efter 25 år:
30.000 lokomotiver
85.000 vogne
116 privatbaner og operatører
216 lokomotivfabrikker
33.000 billeder
16.000 vignettegninger
100 artikler
2 forum med over 20 indlæg pr dag
Jernbaneleksikon og kalender
Salg af bøger, t-shirts mm.
140.000 besøgende pr. måned
650.000 sidevisninger pr. måned

Al dette har kun kunnet lade sig gøre ved hjælp af Jernbanen.dk´s brugere, der i stor stil har bidraget med oplysninger, rettelser, billeder mm., og der skal derfor lyde en stor tak til alle (ingen nævnt, ingen glemt) med håbet om en tilsvarende interesse og hjælp fremover.
Tillykke til os alle sammen!

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Vi er mange som er dy t taknemmelige for dette site.
Det store arbejde der ydes, for at holde det i drift.

Takker, og pøj pøj med de næste 25 år.
Vi tager gerne med på "tog" rejsen.

Af Niels Munch. 30/11-25, 11:59.
Seneste redigering: 30/11-25, 12:03 af Niels Munch
Citat fra: Tommy Nilsson Dato 30/11-25, 09:59Jernbanen.dk har 25 års jubilæum! Det er nu 25 år siden, man kunne læse følgende på internettet: "Her bygger Jernbanen.dk en database over danske jernbaners rullende materiel gennem tiderne".

Hej Tommy,

Tillykke med de 25 år for jernbanen.dk, som i "min togtosseverden" rigtig fik betydning efter din introduktion af jernbanen.dk's forum for godt 15 år siden. Må vi have glæde af din indsats i maaaange år endnu!

Bedste hilsener & tak
Niels

Kære Tommy.
Fantastik idé du fik for 25 år siden, og helt utroligt, hvad du har præsteret i de 25 år.
Jeg logger ind hver dag for at se, hvad der er af nyt på alle 3 fora. Jeg finder oplysninger som jeg savner f.eks til modelbygning eller af bare nysgerrighed, og jeg nyder at se alle de billeder du har fået lagt ud.
Tre HURRA og et meget langt til Tommy: TOMMY LÆNGE LEVE, HURRA, HURRA, HURRA, HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
TAK TOMMY
Jan-Eddie

En stor tak til dig, Tommy! Jeg er meget glad for alt det arbejde du har lavet, som har ført frem til, at Jernbanen.dk er, hvad den er i dag 👏🏻🥳

Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 30/11-25, 20:01.
Tillykke til Tommy og os alle!

Jernbanen.dk er en væsentlig kilde til den del af den rullende kulturarv med jernhjul (og også lidt om gummihjulsudrustede køretøjer).

Stort tillykke til Tommy og os alle!

Snesevis af virtuelle roser til Tommy, jernbanen.dk og alle de mange der har givet liv og indhold til siden.

Og sammen med roserne alle andre skønne virtuelle blomster....

Eskild

Stort tillykke Tommy og tak for det store arbejde.

---

Hvad er planerne for de næste 25 år?

Nærmest alle os unge har jo haft jernbanen.dk som jernbanekilde hele livet, så jeg tænker der er flere af den unge generation der både har erfaring med kodning og interesse for at hjælpe med videreførsel af jernbanen.dk de næste 25 år.

/ Viktoria - 7/8 uddannet Arktisk Ingeniør

Tillykke med de 25.

Hilsen

Thomas

Af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn. I dag 08:50.
Seneste redigering: I dag 08:55 af Carsten B. Thomsen
STORT tillykke med - og en ligeså stor tak for - de første 25 år, Tommy.
Databasen og alle 3 danske fora er blevet en institution i jernbanehobbyen.
Tusind tak for det kæmpe arbejde med at give vores hobby denne uundværlig platform og reference, hvor viden, dokumentation og interesse til stadighed udbygges og udveksles.
Også tak for, at du tager ekstra opgaver på dig ved f.eks. at tage hånd om at bevare andres digitale fodaftryk i jernbaneverdenen, bl.a. evp.dk.
Et stort HURRA skal der lyde og en stor tak for dit kæmpe arbejde.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak