Citat fra: Jakob K Hero Dato 4/12-25, 08:20Jeg har en knægt, som i forbindelse med et større projekt i 10. klasse skal skrive om lokoføreruddannelsen. Som en del af projektet skal han også lave et såkaldt produkt, dvs. bygge noget, som har relation til opgaven. Her har han valgt at bygge en skalamodel af førerrummet i et 4. generations S-tog.Vi er derfor lige nu på jagt efter gode billeder, som viser sådan et førerrum (især de forskellige skærmes, pultes m.m. udseende). Billedsøgninger har givet os enkelte, lidt utydelige fotos og videoer, så derfor skriver jeg nu her i håbet, at nogle af jer ligger inde med fotos af førerrummet.Er der nogen, som kan hjælpe?
Citat fra: LM94 Dato 4/12-25, 10:46Hvor i landet bor i? Mere om det ville være værd at lave et besøg på hos S-tog i Høje Taastrup.
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 4/12-25, 19:12Sidste år, 6. april 2024, var jeg til åbent hus på S-togsværkstedet i Taastrup i forbindelse med S-banens 90 års jubilæum. Her var det blandt andet muligt at komme ind i førerrummet på SA 9142. Det blev dog kun til nogle få hurtige billeder, for der var mange, der stod i kø for også at komme ind og se. Men forhåbentlig kan de give lidt indtryk.Med venlige hilsnerLeif Jørgensen