Citat fra: mgameing123 Dato 5/12-25, 06:46Citat fra: banemanden Dato 4/12-25, 22:29Det er ikke BRT og de tre bogstaver er end ikke nævnt. Men begynder at undre sig over BRT bliver ved at dukke op, men ingen alligevel vælger det som en løsning. Det kunne være, og nu er det et skud fra hoften, at BRT ikke er en ret god løsning særligt mange steder.
Jeg elsker dog citatet "Begge løsninger blev forkastet, fordi de samfundsøkonomisk ikke kunne betale sig" som er efterfulgt af resten af artiklen der viser, hvor presset området er og egentlig lidt ender med at konkludere, at det samfundsøkonomisk rent faktisk godt kunne have betalt sig.
Nu synes jeg faktisk rute 200 løsningen er faktisk udmærket. Hvis man får det til at virke så synes jeg vi burde begynd at pres for en letbane til Hinnerup så snart rute 200 viser sin succeshistorie.
Hvorfor er det en god løsning? Den tidligere rute 124 (Hammel-Hinnerup-Skejby-Universitetet) blev netop nedlagt grundet for få passagerer.
Det grundlæggende problem er trængsel i Skejby-området. Jeg tvivler på, at en ruteændring og en bussluse på Nymøllevej kommer til at betyde det store. Måske ender det faktisk med at give længere køretid, da det ofte er ved sving, at trafikken hober sig op.
I stedet for at lave alle mulige krumspring (bussluse/busbaner mv.) for at forbedre forbindelsen mellem Hinnerup og Skejby, så bør arbejdet med at forlænge L2 til motorvejen, som indtil videre ikke er droppet. Her kunne være et skifteterminal mellem busser fra Hinnerup og Randers mv. via motorvejen, hvor man med letbanen kan komme det sidste stykke uden trængsel på ca. 10 min. Det vil markant bedre end 15-20 min bus + 10-15 min gåtur, som turen i dag tager i myldretiden.