Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Fredericia Letbane forslag fordi jeg keder mig:
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: nielsm Dato 16/12-25, 08:40Hvis vi alligevel skal komme med ambitiøse forslag, hvorfor så ikke en højbane oven over vejnettet, koventionel som i Chicago eller hægende som i Chiba.
I nogle af planerne omkring en tredje Lillebæltsforbindelse med højhastighedsbane fra Vestfyn op mod Vejle Fjord, indgik en "afgrening" ved et punkt vest for Fredericia By, hvor en højhastighedsbane fortsatte mod Kolding. Dette punkt (i nogle interne notater benævnt Fredericia Wilhemshöhe) ville være et "oplagt" startpunkt for en letbane, der så kunne gå mellem de to banegårde, og så videre til "et eller andet tilfældigt sted i Fredericia"....

/Lasse

Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 16/12-25, 10:33Fredericia Wilhemshöhe?
/Lasse

Jeg er ikke så nørdet som jeg selv troede - kan nogen forklare joken?

Eskild

Citat fra: nielsm Dato 16/12-25, 08:40Hvis vi alligevel skal komme med ambitiøse forslag, hvorfor så ikke en højbane oven over vejnettet, koventionel som i Chicago eller hægende som i Chiba.

Jeg synes bare, man skal tage skridtet fuldt ud og arbejde for en metro, der kan betjene hele trekant-området inkl Middelfart og omegn. Ingen grund til at holde sig tilbage - tænk stort!
 :D  :D

Citat fra: esni Dato 16/12-25, 14:26
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 16/12-25, 10:33Fredericia Wilhemshöhe?
/Lasse

Kassel Wilhelmshöhe. Ligger 4-5 km uden for bymidten i Kassel

https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnhof_Kassel-Wilhelmsh%C3%B6he

Citat fra: jacobchristensen Dato 16/12-25, 15:36
Citat fra: esni Dato 16/12-25, 14:26
/Lasse

Kassel Wilhelmshöhe. Ligger 4-5 km uden for bymidten i Kassel

https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnhof_Kassel-Wilhelmsh%C3%B6he

Mange Tak

Eskild

Citat fra: Niels Munch Dato 15/12-25, 09:05
Citat fra: mgameing123 Dato 14/12-25, 22:56
Citat fra: Thomas123 Dato 14/12-25, 22:54Der bør ikke være lidt letbane i den nordlige del af Fredericia?
Måske men jeg ved ikke hvor stor behovet er deroppe.

Indbyggertallet i Fredericia og Middelfart tilsammen er mindre end i Vejle, der i øvrigt ligger på 9. pladsen i DK.

Tror du ikke, din idé hører hjemme blandt de andre i denne tråd "Ønskeliste til fremtidens jernbane" (hvor der vist også var nogen, der kedede sig)?
Ja det er hellere ikke mig der seriøst forslår en letbane til Fredericia pga budget årsager.

Men den måde Fredericia, Middelfart og Strib er lagt op på så synes jeg det er ikke helt umulig at udnytte tram train teknologi til at forbedre forbindelserne i området.

Fordi korridoren mellem Fredericia, Middelfart og Strib har en god befolkningstal indfor letbanensdækningsområde.

Men du har ret med at det kommer nok ikke til at ske og jeg håber ikke det kommer til at ske fordi det er bedre steder at bruge pengene.

Gå op Sider: 1 [2]
RDK EG 3103Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak