Citat fra: Gustav HansenCitat fra: thomastog Dato 9/01-26, 11:24..
Som en person der ofte bruger Aarhus H og ser hvordan det foregår så kan jeg bare sige at det du siger ikke helt passer med virkeligheden. Jeg ser meget ofte at førere står klar i den ende de skal benytte og så er det på plads. Hvis den fører der er ankommet med toget skal overlevere noget, så tager det dem ikke meget mere end 30 sekunder at gå fra den ene ende til den anden for at gøre det (dog det nok bliver deroppe af tidsmæssigt hvis toget er meget langt, men det er de nu sjældent). De går jo bare ud på perronen, som aldrig er så proppet at man ikke nemt kan gå fra den ene ende til den anden. Hvis der er passagerer der har spørgsmål så har de i næsten alle tilfælde allerede stillet dem til togpersonalet der står på perronen mens de venter på at toget kommer.
Uanset hvad så ændre det ikke på at det slet ikke har nogen betydning for hvor lang tid toget holder ved perron, for toget skal alligvel have lang tid til passagerudveksling, ligesom der skal provianteres, ofte skiftes personale ombord og der skal ligges lidt luft i køreplanen. Så om det bare en en fører der sidder og venter i 8 minutter eller der foregår førerskifte imens er egentlig ikke noget der har bemærkelsesværdig effekt på ventetiden.
Det er lidt svært at forholde sig til det du tror der sker. Jeg har tilsyneladende mere erfaring med lokomotivførerskift, end dig.
Det kan tage op til 8 minutter, hvis du afsætter mindre, vil du på forhånd forsinke de tog, hvor der skal bruges 8 minutter. Kortere kan det ikke siges.
Og med din forudsætning for gå-tid, så viser du blot hvor useriøs du er. Du skriver:
Citat..så tager det dem ikke meget mere end 30 sekunder at gå fra den ene ende til den anden" ..
Tog kan nemt være 180 meter. 180 meter på 30 sekunder svarer til 21,6 km/h.
180 meter med 5 km/h, tager 2 minutter 16 sekunder. Så nu er vi over 5 minutter med de tre ting (aflsutning, gå, klargøring) vi ved der skal gøres.
Nu mangler du, pakke udstyr i taske, tage tøj på, gå ud, aflåsning af førerrum, evt overlevering (ved skift af lkf), oplåsning af andet førerrum.
Vi debatterer således ikke længere fakta (og har nok ikke gjort det i et par omgange).
Med fare for at lyde ubehøvlet (beklager på forhånd), så snakker du om ting, som du ikke ved nok om, til gøre dig klog på det. Slet ikke nok, til at konkludere som du gør.