Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Odense: Nu kommer letbanen som rullende kunstværk
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Odense Letbane pressefoto.

Odense Letbane pressemeddelelse af 3. februar 2026:

"Nu kommer letbanen som rullende kunstværk
.....
På initiativ af Kunstmuseum Brandts har kunstneren HuskMitNavn udsmykket to af letbanens togsæt med et nyt værk, som bygger videre på en sanseudstilling, som i hele 2026 kan opleves på Brandts.

Det er en udstilling, hvor kunstneren vender et museumsbesøg på hovedet, så man både må røre, lege og kravle på værkerne. Fra 4.-5. februar og indtil juni får udstillingen en ny dimension i form af to foliererede togsæt.
....."

Læs hele pressemeddelelsen her: https://www.odenseletbane.dk/nyheder/nu-kommer-letbanen-som-rullende-kunstvaerk .

Her er sikkert diskussionsstof for "rindalister" og andet godtfolk ;) .

M.v.h.
Niels

Gad vide om den bliver med sporings-app, sådan man kan se hvor den er...
ligesom deres juleexpressen.

Citat fra: Baumann Dato  4/02-26, 15:20Gad vide om den bliver med sporings-app, sådan man kan se hvor den er...
ligesom deres juleexpressen.

Hvis du sætter dig ved rytterstatuen af Christian IX overfor den gamle stationsbygning:

Odense Letbane, 18.07.2022 (nm).

..... kommer der nok ét af de to udsmykkede togsæt forbi - på ét eller andet tidspunkt.

M.v.h.
Niels

Havde fornøjelsen af at køre med et af sættene tidligere i dag - en bemærking kunne være at det på godt og ondt er lidt svært at se at det egentlig er en reklame for Brandts.

Så er sættene lidt lettere at få øje på end den almindelige off-white bemaling.  ;)

Citat fra: jacobchristensen Dato  4/02-26, 18:58.....
Så er sættene lidt lettere at få øje på end den almindelige off-white bemaling.  ;)

Har undret mig over den "maddike-hvide", når de jo ikke kører under jorden .....

Citat fra: Niels Munch Dato  5/02-26, 08:39

Har undret mig over den "maddike-hvide", når de jo ikke kører under jorden .....

Hvad skulle farven have at gøre med om de kører over eller under jorden?

Citat fra: Gustav Hansen Dato  5/02-26, 10:19

Hvad skulle farven have at gøre med om de kører over eller under jorden?

Sorry, jeg er ikke i vane med at knalde smileys på.

Det er fordi politikerne vil gøre Danmark så grå og kedelig som muligt. Bare se hvad de har gjordt med Langå eller den nye Aarhus H.

Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak