Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Siemens og Stadler skal bygge Fremtidens S-Tog
Gå ned Sider:[1] 2 3 ... 5
Jeg håber, at Eksprestunnellen bliver til noget, så man kan købe mere end de 226 nye tog der allerede er bestilt ved samme lejlighed.

Den lille fold ved perronhøjde er et designelement, som jeg ikke synes jeg har set før.

Et flot tog synes jeg.

Dejligt med en videreudvikling på noget der allerede fungerer i praksis.

Brede gange - mere komfortable sæder (forhåbentlig) - "ensretning" i alle cykelkupeer. Alle sammen gode ting.

Der flere småting på illustrationerne såsom indvendige døre der mangler osv jeg synes der mangler, men som de selv skriver er det ikke det færdigudviklede koncept.

Cadeau til Siemens og Stadler

Ja, er også meget positiv.
Glad for slippe for 3+2!
Virker som en bedre ryg, også for dem over 1,65 i højde.

Køb nu rigeligt.  8)  8)

Ser godt ud, men er lidt bekymret for hvordan passager udveksling bliver med skydetrin ved dørene.
Håber at de bliver lidt hurtigere end på Lokalbanens Lint togsæt.
Men et super flot tog efter min mening.

Citat fra: 51117 Dato 14/01-26, 14:50Ser godt ud, men er lidt bekymret for hvordan passager udveksling bliver med skydetrin ved dørene.
Håber at de bliver lidt hurtigere end på Lokalbanens Lint togsæt.
Men et super flot tog efter min mening.
Det går ret hurtigt på både BR483/484 i Berlin, som er samme konsortium, og på Class 777 hos Merseyrail, som er ren Stadler.

Det er et flot tog med respekt for det store kendetegn S-togene har med deres design, men med fremsyn også.

Siemens har gode år i det danske. Og det har Stadler jo også.

Dejligt med en god nyhed.

Citat fra: SVR Dato 14/01-26, 13:45Et flot tog synes jeg.

Dejligt med en videreudvikling på noget der allerede fungerer i praksis.

Brede gange - mere komfortable sæder (forhåbentlig) - "ensretning" i alle cykelkupeer. Alle sammen gode ting.

Der flere småting på illustrationerne såsom indvendige døre der mangler osv jeg synes der mangler, men som de selv skriver er det ikke det færdigudviklede koncept.

Cadeau til Siemens og Stadler

Jeg mener at have læst, at inderdøre ikke kommer i de nye s-tog da de ikke er påkrævet og både højner sikkerheden samt gør passagerflow nemmere. Til gengæld kan man hurtigt lukke en del varme ud, men mon ikke der er tænkt over det? :)

I pressemeddelelsen står der at togene er 56 meter lange. Dette passer med den normale perron længde når man køre 3 tog sæt. Men hvad med Ringbanen, her har strækningen Vigerslev alle-kb hallen for korte perroner til at kører med mere end et togsæt. Forventer i at perronerne bliver forlænget?

Citat fra: David_Berg Dato 14/01-26, 17:42I pressemeddelelsen står der at togene er 56 meter lange. Dette passer med den normale perron længde når man køre 3 tog sæt. Men hvad med Ringbanen, her har strækningen Vigerslev alle-kb hallen for korte perroner til at kører med mere end et togsæt. Forventer i at perronerne bliver forlænget?
Tænker man løser den ved udelukkende at køre med ét togsæt på Ringbanen, men med højere frekvens end i dag, så den samlede kapacitet bliver den samme, hvis ikke højere

Ja det skulle ikke undre mig hvis CBTC anlægget og flydende blok betyder at ringbanen sagtens kan køre med 2 minutters interval, så længe der er materiel nok til det.

Ja planen er at linje F i fremtiden skal køre hvert 3. minut, svarende til en Metrolinje.

Så alle linjer kommer til at køre hvert 7½-minut undtagen Linje F der kører hvert 3. minut?

Hvad med frekvensen om aftenen, om natten i hverdagene og om natten i weekenderne?

Siemens og Stadler skal bygge Fremtidens S-Tog
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 14/01-26, 19:59.
Citat fra: David_Berg Dato 14/01-26, 17:42... at perronerne bliver forlænget?

Hvis alle perroner mindst var 168 m ville linje M altid kunne køres i "fuld længde". Men det gælder allerede i dag og har ikke noget særligt med de nye togsæt at gøre ...

mvh. Per

... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider:[1] 2 3 ... 5
Veterantog kalenderIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak