Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Siemens og Stadler skal bygge Fremtidens S-Tog
Gå ned Sider: 1 [2] 3 4 5
Citat fra: Per Holm Dato 14/01-26, 19:59
Citat fra: David_Berg Dato 14/01-26, 17:42... at perronerne bliver forlænget?

Hvis alle perroner mindst var 168 m ville linje M altid kunne køres i "fuld længde". Men det gælder allerede i dag og har ikke noget særligt med de nye togsæt at gøre ...

Er Linje M København Syd-Nørrebro-Hellerup-Hillerød?
Kommer den linje til at køre når der kommer førerløs drift?

Siemens og Stadler skal bygge Fremtidens S-Tog
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 14/01-26, 20:08.
Seneste redigering: 14/01-26, 20:14 af Per Holm
Bare i tiden siden M4 sidst blev forlænget har jeg oplevet linje M (over Flintholm og Nørrebro) blive kørt adskillige gange.

Linje M kommer vi nok til at se mere til, mindst når Hovedbanegården næste gang brænder og gerne også hyppigere som en billigudgave af "Eksprestunnelen".

mvh. Per

... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: nj_kruse Dato 14/01-26, 13:38Den lille fold ved perronhøjde er et designelement, som jeg ikke synes jeg har set før.

Mon ikke det er for at gøre det svære for personer og objekter at falde ned i mellemrummet mellem perronen og toget

Citat fra: KKLD Dato 14/01-26, 19:18Så alle linjer kommer til at køre hvert 7½-minut undtagen Linje F der kører hvert 3. minut?

Hvad med frekvensen om aftenen, om natten i hverdagene og om natten i weekenderne?
Jeg tror planen er 15 min (og måske også samme frekvens for nat efter fredag og lørdag)

Siemens og Stadler skal bygge Fremtidens S-Tog
Af Thomas123. 14/01-26, 22:38.
Seneste redigering: 14/01-26, 22:40 af Thomas123
Det er lige gået op for mig, at når togene sammenkobles vil folk, som sidder i enderne kunne kigge på hinanden gennem ruderne. Det bliver da en spøjs oplevelse.
En anden ting er påkørsler. Har man så bare first class pladser til at kunne se dem (meget markabert!). Gad vide om der kommer nogen sikkerhed i frontglasset, som måske evt. reducerer gennemsigtigheden ved sammenstød. (Jeg formoder at mange børn trods alt gerne vil prøve at sidde forrest, og der er vel risiko for en traume oplevelse, der ikke nemt kan hviskes væk)

De ser sgu ret fede ud. Cool at de har bevaret hamstertværsnittet fra SA/SE. Så må vi se om de har samme bredde, eller er en smule smallere som der blev lagt op til i en af rapporterne. Fronten ser også ud til at have bevaret nogle træk fra SA/SE, særligt når man sammenligner med BR 483/484.

Citat fra: SVR Dato 14/01-26, 13:45Brede gange - mere komfortable sæder (forhåbentlig)
Blødere, højere, men også smallere sæder.
Lige som med IC5 og Talgo bliver der ikke vist PR-billeder med 2 voksne mænd, der sidder ved siden af hinanden.

Citat fra: Thomas123 Dato 14/01-26, 22:38Det er lige gået op for mig, at når togene sammenkobles vil folk, som sidder i enderne kunne kigge på hinanden gennem ruderne. Det bliver da en spøjs oplevelse.
En anden ting er påkørsler. Har man så bare first class pladser til at kunne se dem (meget markabert!). Gad vide om der kommer nogen sikkerhed i frontglasset, som måske evt. reducerer gennemsigtigheden ved sammenstød. (Jeg formoder at mange børn trods alt gerne vil prøve at sidde forrest, og der er vel risiko for en traume oplevelse, der ikke nemt kan hviskes væk)
Næh bare på hvordan det er på DLR. Det kommer ikke til at være så slem som du tror.

Citat fra: PD Hansen Dato 15/01-26, 01:16Blødere, højere, men også smallere sæder.
Lige som med IC5 og Talgo bliver der ikke vist PR-billeder med 2 voksne mænd, der sidder ved siden af hinanden.

Igen skal du huske at det ikke er det sidste design. Bænkene er der godt nok god plads ved 2, men når man sidder 3, hvilket man ofte gør i myldretid, er jeg sikker på at de nye sæder er velkomne. Det er kommer også en større sans for privathed hvis det ender med høje sæder.

Nu skal man også huske det er en bybane og ikke en intercitytur fra Aalborg Lufthavn til Østerport - det er mange korte rejser, og sæderne ender nok som mange andre bybaner, og det funger altså godt nok, med mindre man selvfølgelig er af den amerikanske vægtklasse, men så havde det været snævret uanset hvad :)

Citat fra: Thomas123 Dato 14/01-26, 22:38Det er lige gået op for mig, at når togene sammenkobles vil folk, som sidder i enderne kunne kigge på hinanden gennem ruderne. Det bliver da en spøjs oplevelse.
.....

Ja, næsten lige så spøjs, som at sidde og kigge på hinanden inde i kupéen.

Var det ikke også muligt i nogen G2 S tog?
To mindre rude i gavlen.

Jeg vil bare sige, at jeg er skeptisk over for tilvalget af skydetrin. Det er noget, der tager tid ved stationerne, og skal man bruge ti sekunder ekstra ved hvert stationsophold, bliver det hurtigt mange minutter.

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: Niels Munch Dato 15/01-26, 07:48
.....

Ja, næsten lige så spøjs, som at sidde og kigge på hinanden inde i kupéen.
Så hvad, kigger du bare på andre (fremmede) mennesker i toget? Er du også typen der fastholder blikket, selvom de stirrer tilbage (fordi de tydeligvis finder det upassende)?

Citat fra: Thomas123 Dato 14/01-26, 22:38En anden ting er påkørsler. Har man så bare first class pladser til at kunne se dem (meget markabert!).

Man satser vist på at undgå påkørsler ved at hegne hele banen ind.

Gå op Sider: 1 [2] 3 4 5
Veterantog kalender
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak