Et problem jeg ikke har læst her, er spørgsmålet om det faktisk er muligt at få toget til at køre, når signalsystemet siger stop? Jeg har selv som passager engang holdt 1/2 time udenfor Sillkeborg station og ventet på systemet ville give tilladelse til, at toget måtte køre de sidste få meter ind på den tomme station. Lokoføren forsøgte et par gange at tvinge toget frem, men den rykkede sig max 2 cm! For systemet er åbenbart lavet sådan, så man ikke manuelt kan omgå signalsystemet. Dvs at trafiklederen skulle finde grunden til, hvorfor systemet ikke virkede, inden signalsystemet kunne give tilladelse til at toget kunne køre de sidste 20 meter ind på stationen. Jeg tvivler på, trafiklederne er uddannede programmører? Så når der opstår selv den mindste programfejl i systemet, et lille komma der er sat det forkerte sted i programmet, og straks holder togene stille, og man kan ikke omgå systemet og køre manuelt, da boksen ude i de enkelte togsæt blokerer for den mulighed. Man kunne let få den tanke, at det er "russerne" der har lavet systemet, da det er langt lettere at få alle togene til at holde stille, end at få togene til at køre - Også hvis man ønsker at køre manuelt - Det kan man ikke!!! I tilfælde af evt krig, katastrofe eller andet unormalt hændende, så kan dette blive yderst fatalt.
Og så forstår jeg ikke, hvorfor man favoriserer DSB frem for GoCollective? Feks da systemet sidste gang så småt var begyndt at fungere, så valgte man at lade DSBs intercitytog køre, mens GoCollectives regionaltog pænt måtte vente en ekstra dag. Dette endda til trods for, det er regionaltogene der trækker læsset med de passager der bruger toget til dagligt til og fra arbejde uddannelse og lign. Og nej, man lod selvfl ikke DSBs tog gøre ekstra holdt, så pendlerne kunne bruge disse. Ikke noget under, flere og flere tager bilen. Det ville jeg også vælge, når man bliver behandlet på den måde!
Og husk så, INDEN i straks giver møgfald, som nogle desvære er ekstremt hurtige til på dette fora

Jeg er som skrevet, blot alm bruger med alm tanke om systemet. Så UNDSKYLD hvis jeg har givet forkert titel til nogle i mit indlæg. Eller hvis jeg fejlagtigt har skrevet tåg, hvor der skulle stå tog! Forskellen er jo MEGET VIGTIG!

Det er overordnet set petitesser, men som visse personer går MEGET op i! Mere end de går op i det overodnede emne / problem.