Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Fremrykning af elektrificering mellem Næstved og Vordingborg fra 2027 til 2022
Der er sikkert nogen, der kan forklare rationalet bag:

https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/TRU/bilag/333/2598602.pdf

og hvorfor beslutningen træffes nu og ikke tidligere.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Fremrykning af elektrificering mellem Næstved og Vordingborg fra 2027 til 2022
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 23/06-22, 12:57.
Seneste redigering: 23/06-22, 13:00 af Per Holm
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 23/06-22, 12:40Der er sikkert nogen, der kan forklare rationalet bag:

https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/TRU/bilag/333/2598602.pdf

og hvorfor beslutningen træffes nu og ikke tidligere.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Almindelig sund fornuft.

Så er det spændende om det bliver toget via Kjøge eller via Ringsted eller dem begge der kommer til at vende i Vordingborg.

Der har næppe været grund til på et tidligere tidspunkt at træffe beslutningen (officielt) hvis der ikke har været materiel til rådighed til at benytte det nye køreledningsanlæg.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Merpris: 7,5 mio. kroner.
Det er mindre end hvad det koster at anlægge en rundkørsel i den Københavns-forstad hvor jeg er vokset op.

Det virker som sund fornuft. Så kan man køre EB'er (eller ombyggede ER) på de tog der vender i Vordingborg, og derved frigøre MF'er til landsdelstrafikken.

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 23/06-22, 12:40og hvorfor beslutningen træffes nu og ikke tidligere.
Det har været på vej længe. Spørgsmål er nok mere at for formalia på plads. DSB har i K23 lagt et par morgentog til Helsingør (5.31 og 6.31), som kan udgår fra Vordingborg.

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 23/06-22, 12:40Der er sikkert nogen, der kan forklare rationalet bag:

https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/TRU/bilag/333/2598602.pdf

og hvorfor beslutningen træffes nu og ikke tidligere.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Af vane læste jeg forsinkelse, det er vidst første gang ordet fremrykning er set hos et Banedanmark projekt.

Er der nogen der ved, hvad de 7,5 mio. kr. dækker over?

Skal man så til at køre lukket løb med stoptoget.
Altså kun mellem Vordingborg og Nykøbing F.

Det kunne jo være en måde at frigive flere ic3'ere.

Fremrykning af elektrificering mellem Næstved og Vordingborg fra 2027 til 2022
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 23/06-22, 21:00.
Lukkede løb Østerport - Vordingborg og/eller Nivå - Vordingborg. Der er flere muligheder.

Transportministeren skriver om at fjerne køreplansmæssige bindinger. Hvordan det så udmøntes i praksis finder Banedanmark og DSB nok ud når tiden sig nærmer og man ved hvilket materiel der vil være til rådighed.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 23/06-22, 21:00Lukkede løb Østerport - Vordingborg og/eller Nivå - Vordingborg. Der er flere muligheder.

Transportministeren skriver om at fjerne køreplansmæssige bindinger. Hvordan det så udmøntes i praksis finder Banedanmark og DSB nok ud når tiden sig nærmer og man ved hvilket materiel der vil være til rådighed.

Jeg tænkte nu mere på trafikken syd for Vordingborg.

Skal den skilles fra sjællands trafikken.

Her tænker jeg kun på stoptoget.
Da jeg ikke forestiller mig at hurtigtoget kun vil ende i Vordingborg.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak