Vi er tidligt ude denne gang, men GoCollective har i dag sendt deres oplæg til K27 i "høring".
De nævner i mailen at der ikke er de helt store ændringer, dog "afsløres" det i mailen at DSBs
regionaltog (som vel må svare til IC 23xx i K26) får standsning i Jerne i K27 ifm. at TIB 26 Fredericia-Padborg udrulles i Signalprogrammet. Jeg kan ikke helt tyde om DSB skal standse i Jerne allerede fra december, eller først efter påske når TIB 26 er færdigudrullet i Signalprogrammet, men mon ikke det er i hele køreplanen.
Derfor rykkes der nogle enkelte minutter på GoCos tog på Tønderbanen - og det er vitterligt enkelte minutter, og kun i perioden frem til påske.
Det er nyt for mig at DSB skal standse i Jerne, og der nævnes ikke noget om Tjæreborg, så det er nok hovedsagligt et ønske fra uddannelsesstederne ved Jerne, så elever fra Gørding, Holsted og byer endnu længere væk ikke skal skifte i enten Bramming eller i Esbjerg.
Jeg har ikke kigget de andre strækninger igennem for ændringer.
https://www.gocollective.dk/trafikinformationer/hoering - jeg ved ikke hvor lang tid linket vil være gyldigt efter at høringsperioden slutter den 27/2-2026.