Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Odense: Nu kommer letbanen som rullende kunstværk
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: mss Dato 23/04-26, 12:06Ja det er en flot afveksling med sådan en foliering, ingen tvivl om det. Men som passager er det godt nok ikke fedt -som at kigge ud genenm en si...

For mit vedkommende er det største minus ved de folierede letbanetoge, at det er vanskeligt at overskue hvordan passagerene er fordelt i toget når det ankommer til din station, særligt hvis man vil have cykel med. Det er først når dørene åbner, at du kan se hvor fyldt der er og så lang tid holdes der ikke for passager udveksling, hvis du finder ud af at du skal ind i modsatte ende.

Citat fra: nrk Dato 23/04-26, 20:55For mit vedkommende er det største minus ved de folierede letbanetoge, at det er vanskeligt at overskue hvordan passagerene er fordelt i toget når det ankommer til din station, særligt hvis man vil have cykel med. Det er først når dørene åbner, at du kan se hvor fyldt der er og så lang tid holdes der ikke for passager udveksling, hvis du finder ud af at du skal ind i modsatte ende.

100%. Der er nogle, der har glemt at hovedformålet med busser og letbaner er at fragte folk sikkert og bekvemt fra A til B, ikke at være reklamesøjle eller rullende kunstudstilling. Og så burde det altså være muligt at lave noget tog-kunst, der holdt vinduerne fri, hvis man ønskede

Citat fra: mpp Dato 24/04-26, 10:18
Citat fra: nrk Dato 23/04-26, 20:55For mit vedkommende er det største minus ved de folierede letbanetoge, at det er vanskeligt at overskue hvordan passagerene er fordelt i toget når det ankommer til din station, særligt hvis man vil have cykel med. Det er først når dørene åbner, at du kan se hvor fyldt der er og så lang tid holdes der ikke for passager udveksling, hvis du finder ud af at du skal ind i modsatte ende.

100%. Der er nogle, der har glemt at hovedformålet med busser og letbaner er at fragte folk sikkert og bekvemt fra A til B, ikke at være reklamesøjle eller rullende kunstudstilling. Og så burde det altså være muligt at lave noget tog-kunst, der holdt vinduerne fri, hvis man ønskede

Aarhus Letbane har i øjeblikket nogle folierede tog hvor man formår at holde vinduerne næsten helt fri. Har desværre ikke nogle billedere af et.

Citat fra: mss Dato 23/04-26, 12:06Ja det er en flot afveksling med sådan en foliering, ingen tvivl om det. Men som passager er det godt nok ikke fedt -som at kigge ud genenm en si...
Det giver hovedpine - afsindig hovedpine at sidde i sådant et tog og prøve at kigge ud.

Citat fra: UTJ Dato 24/04-26, 23:01
Det giver hovedpine - afsindig hovedpine at sidde i sådant et tog og prøve at kigge ud.

Det er nok baseret på, at flertallet kigger ned i telefonen 8).

Odense Banegård Lørdag

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Mvh Vestjyden

Dem der er på Hovedstadens Letbane med folie over vinduerne, tænker man ikke synderligt over når man sidder inde i dem. Til gengæld får det folk til at snakke, grine og stoppe op - samtidig med, at der bliver tjent nogle penge og der, for det meste, er reklamer knyttet til ting der ligger på strækningen. Nettog er fx den flest folk trækker på smilebåndet af.

Og det gule er lige så synligt som togets grønne farve. Jeg må indrømme, at som ansat på Letbanen, nev det lidt, da jeg så det første grønne togsæt være folieret, men det er ikke stort anderledes end bussernes reklamer, som kan have flere forskellige firmaers reklamer på, på samme tid.

Det overlever jeg nok :)

Odense: Nu kommer letbanen som rullende kunstværk
Af mss. 1/05-26, 09:01.
Seneste redigering: 1/05-26, 09:04 af mss
God reklame for reklamerne banemand  ;) Men det er nu generende at kigge ud gennem en si, og så mange fans oplever jeg som pendler ikke, mit indtryk er at folk finder dem grimme. Det er mere selve letbanen der begejstrer folk.
Personligt har jeg ikke noget imod at enkelte vogne har helreklame, det giver lidt afveksling. Men man bør virkelig lære af det nærmeste udland og kun foliere et minimum af vinduesarealet.
Som her i Berlin:

Citat fra: mss Dato  1/05-26, 09:01God reklame for reklamerne banemand  ;) Men det er nu generende at kigge ud gennem en si, og så mange fans oplever jeg som pendler ikke, mit indtryk er at folk finder dem grimme. Det er mere selve letbanen der begejstrer folk.
Personligt har jeg ikke noget imod at enkelte vogne har helreklame, det giver lidt afveksling. Men man bør virkelig lære af det nærmeste udland og kun foliere et minimum af vinduesarealet.
Som her i Berlin:

Jeg er farvet af, at jeg har set hvad priserne for reklamerne er og hvad den indkomst kan gøre af forskel i et budget :D Det opvejer meget komforten i at kigge ud af vinduet uden "si" looket.
Jeg er dog enig - vinduerne ville være gode at holde fri. I Avenios tilfælde er det 50% at overfladen på toget og det betyder bare rigtig meget, når du skal lave folien til det - men særligt, når fakturaen for reklamerne skal sendes.

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak